Testele de eficiență energetică făcute de GreenNCAP - o extensie a organizației EuroNCAP, care testează mașinile din punct de vedere al siguranței - au ajuns și la modelul Dacia Sandero și arată cât consumă modelul produs la Mioveni și în Maroc, conform cifrelor analizate de Profit.ro.
Motorul TCE90, de numai 1.0 litri, produs în România, la Mioveni, are - conform testelor de consum făcute pe modelul Dacia Sandero - rezultate medii și, pe alocuri, bune la testele privind noxele și un scor slab la emisiile de gaze de seră. Pentru clienți, cel mai important însă este faptul că valorile de consum rezultate din teste sunt similare cu cele afișate de constructorul român în prezentările oficiale ale mașinii.
Dacia Sandero Stepway echipată cu motorul 1.0 TCe 90 a obținut un scor de 2,5 stele la testele de eficiență energetică și emisii de noxe, ceea ce îl plasează într-o zonă de mijloc între toate autoturismele testate până acum, însă, dacă analizăm doar mașinile cu motoare pe benzină, Sandero urcă în clasament foarte sus, devenind practic al doilea cel mai puțin poluant automobil din Europa, cu motor pe benzină, dintre mașinile testate de GreenNCAP în 2023.
Cel mai mare scor, de 3 stele, a fost obținut anul acesta de un automobil de clasă A, Kia Picanto, în luna februarie, însă mai multe modele echipate cu motoare de 1.0 litri au primit 3 stele în 2020 – 2022, iar două mașini, VW Golf 1.5 TSI și Mazda 2, ambele cu motoare de 1.5 litri, au primit chiar 3,5 stele.
La capitolul eficiență energetică, acolo unde este luat în calcul consumul, Dacia Sandero Stepway a primit 4,8 puncte din 10, un scor mediu pentru o mașină cu benzină, dacă luăm în considerare că cele mai multe mașini au obținut scoruri peste 5, cu vârfuri extraordinare de 6,9 puncte atât pentru Renault Clio, care folosește o versiune a acestui motor, cât și pentru Mazda 2 și VW Golf, dar și 6,4 Ford Puma (unul dintre cele mai performante motoare 1.0 testate), 6,5 Skoda Fabia, 6,3 Fiat 500, 6,2 VW Polo și Peugeot 208.
CITEȘTE ȘI Wizz Air taie la jumătate intervalul în care pasagerii care nu cumpără loc pot face check-in online gratuitDatele din testele GreenNCAP prezentate în fișa de test a lui Sandero Stepway arată că mașina a consumat 5,7 litri/100 km, dar în testul de laborator, cu motorul cald. La testul pe șosea, consumul a crescut la 6,48 litri/100 km, consum în regim mixt, la cald, la rece și pe autostradă.
Autonomia rezultată din acest test a fost de 785,88 km, cu un plin de benzină. În testul pe autostradă, consumul lui Sandero Stepway a urcat la 7,75 litri/100 km, cu o autonomie de 644,89 km. Ca urmare a acestor scoruri, mașina nu a fost admisă la testele de robustețe din etapa a doua.
CITEȘTE ȘI Dacia trimite în rețea „cea mai mare flotă de înlocuire din România”. Mașini la schimb, inclusiv SpringCele mai bune rezultate au fost obținute de Sandero la testele privind emisiile de noxe (Clean Air Index), cu un scor de 6,1 puncte din 10, cu un maxim de noxe poluante (amoniac) pe autostradă.
În privința emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2, oxizi de azot și metan), cele mai proaste scoruri (4,2 și 4,4) sunt cele pentru CO2, considerate de GreenNCAP marginale, adică sub media scorurilor.
Concluziile celor de la GreenNCAP în urma testelor susțin că Sandero Stepway are un sistem de evacuare „de ultimă generație”, care a contribuit la scorul mare pentru „aer curat”, în timp ce despre consumul de benzină spune că „este așa cum se poate aștepta pentru acest tip de vehicul și motor”, fiind înregistrate „cifre de consum nespectaculoase”.