Marca Dacia și celelalte branduri care au fost prezente la Paris, în cadrul Salonului Mondial de l’Auto, de unde Profit.ro a avut corespondențe zilnice, au pus umărul la relansarea unui eveniment care cândva atrăgea aproape întreaga industrie de pe mapamond. Cele șapte zile de salon au atras în 2024 un număr fără precedent de vizitatori.
Peste 508.000 vizitatori au fost la Salonul Auto din Paris, înregistrați de sistemul de acces al pavilionului expozițional din Porte de Versaille din Paris. Nu au fost zecile de mărci auto din vremurile bune, dar în total au fost prezenți 48 de producători de automobile și alte vehicule sau componente din industria auto, plus alte peste 100 de companii expozante au reușit să redea parțial strălucirea acestui eveniment considerat cel mai mare salon auto din Europa.
„Cu peste 500.000 de vizitatori, este un succes care demonstrează capacitatea noastră de a reuni un public divers și mai tânăr în jurul automobilului. Salonul Auto de la Paris nu este doar un eveniment fizic, a devenit un adevărat eveniment media”, a declarat Serge Gachot , Directorul Mondial de l’Auto, unul dintre cei care au regândit salonul pentru a redeveni atractiv pentru expozanți și pentru vizitatori.
Centrul de testare al automobilelor de la salon a reușit să facă peste 3.300 de teste pentru 10 mărci diferite, 60% dintre cei care au suit la volanul unei mașini spunând că au un plan de cumpărare pe parcursul acestui an. De asemenea, pentru 69% dintre cei chestionați, testul va reprezenta un argument în luarea unei decizii în privința viitorului vehicul cumpărat.
Și companiile sunt mulțumite cu rezultatele salonului. Șeful Renault Group, Luca de Meo, s-a declarat dintotdeauna un susținător al saloanelor. „Mașina este în primul rând produsul și este emoția care îl însoțește. De aceea, pentru mine, evenimente precum Mondial de l’Auto de la Paris sunt de neînlocuit. Salonul este o oportunitate de a lua pulsul sectorului dar și pentru toți pasionații, de a vedea și atinge mașinile, de a ne împărtăși ideile, de a ne întâlni, de a ne inspira din progresele competiției.
Acesta este motivul pentru care succesul acestei ediții a 90-a a Salonului Auto de la Paris ne încălzește inimile la Renault: în ciuda a tot ceea ce putem spune, automobilul rămâne un motor al emoțiilor și, de asemenea, al progresului. Mulțumim publicului și mulțumim tuturor celor care au făcut posibilă această nouă ediție!”
CITEȘTE ȘI FOTO O mașină „old timer” de 87 de ani a devenit cel mai vechi autoturism înmatriculat în România, în septembriePentru Renault Group a fost o bună ocazie de a-și prezenta noutățile în fața francezilor dar și a presei internaționale. Standurile Renault și Dacia au fost plasate strategic la una dintre intrări, astfel că publicul a putut intra în contact cu noul Bigster și cu noul R4 electric, numărul mare de persoane care au urcat în mașini pentru a le descoperi fiind un real câștig pentru cele două mărci. Marca Dacia a avut un succes important, având expuse și celelalte modele din gamă, Duster, Jogger, Spring și Sandero, una dintre vedetele standului fiind Sandrider, mașina de raliu cu care Dacia va participa la Dakar în luna ianuarie.
La rândul lor, chinezii au profitat de evenimentul din Franța pentru a-și expune cele mai noi modele cu care vor să câștige cotă de piață în următorii ani. Mărci importante deja, precum BYD sau Leapmotor, au adus în standuri, așezate la rând cu mărcile europene, modele de ultimă generație care nu sunt cu nimic mai prejos de noutățile de la Renault, Audi, BMW, Peugeot sau Ford. Ba chiar am putea spune, dacă ne uităm la câteva dintre cele mai îndrăznețe modele ale chinezilor, că pe lângă acestea Model Y sau Model 3 de la Tesla par a fi doar niște mașini banale ale deceniului trecut. Și trecem în revistă cele mai importante mărci din China care au avut standuri la Paris: Xpeng, Hongqi, Aito, Skyworth, BYD, Leapmotor, Forthing, THK.
CITEȘTE ȘI FOTO Brandul chinez care dă peste cap toate regulile: motorul electric este mai ieftin decât cel hibridSă remarcăm și revenirea mărcii Cadillac la un salon european, chiar dacă vânzările mărcii în regiune sunt pentru moment doar simbolice.
Salonul Auto din Paris se alătură celuilalt eveniment bianual, IAA din Germania, care încearcă să se reinventeze pentru a nu pierde interesul constructorilor auto și pe cel al vizitatorilor, într-o eră a digitalului, în care cele mai multe evenimente de lansare au loc online. Eșecul salonului de la Geneva, care a anunțat la finalul ediției din 2024, că se va închide pentru totdeauna, este cu atât mai mult un motiv de preocupare pentru cei care organizează saloanele din Paris și Frankfurt, de teama ca insuccesul să nu se răsfrângă și asupra lor.
CITEȘTE ȘI VIDEO Rolls-Royce Ghost Series II - prezentat în premieră europeană la BucureștiConducerea Mondial de l’Auto a anunțat deja pentru 2026 o nouă ediție, în care sunt promise noi experiențe pentru vizitatori și pentru expozanți, fiind pregătit încă un weekend în desfășurarea salonului, care să aducă și mai multe persoane interesate de automobile.