Ford Europa va lansa producția de serie a unui vehicul electric (EV) la fabrica sa din Koln, Germania, transmite DPA.
Lansarea fusese planificată pentru septembrie 2023, dar a fost amânată pentru a fi introduse noile standarde pentru baterii, arată Agerpres.

Ford produce mașini în Koln din 1930, aici fiind fabricat celebrul model Ford Fiesta. Însă, anul trecut, s-a renunțat la producția Fiesta, pe fondul pregătirilor pentru un model electric.
Producătorul auto american a investit aproape 2 miliarde de euro la Koln, în cadrul tranziției spre EV. Obiectivul este de a produce anual 250.000 mașini electrice, inclusiv producția unui SUV compact.

Chiar dacă pe plan mondial cererea EV s-a redus, Ford se așteaptă la vânzări ridicate pe acest segment.
Luna trecută, Ford a anunțat că ia în considerare să vândă în Europa mașini hibride și alimentate cu gaz și după 2030, o schimbare față de planul inițial de a vinde în regiune doar vehicule electrice (EV).
În 2021, compania și-a prezentat planurile pentru o gamă de vehicule complet electrice în Europa până la finalul deceniului.
„În condițiile în care adoptarea EV în Europa a încetinit, credem că este necesar să le oferim clienților și după 2030 vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă (ICE) și mașini hibride”, se arată într-un comunicat al Ford.

Reprezentanții companiei au precizat că urmăresc situația și vor face adaptări, dacă va fi necesar.
În ultimii ani a crescut cererea pentru hibride, ceea ce a determinat producătorii auto să reducă investițiile în EV. De asemenea, lipsa infrastructurii de încărcare în Europa a afectat cererea.
Producătorii auto americani se află sub presiunea companiilor chineze care produc vehicule electrice low-cost și le exportă masiv spre Europa, America Latină și sud-estul Asiei.