Marca premium DS, desprinsă din Citroen, își continuă drumul pentru a demonstra că are potențial pentru a fi profitabilă în cadrul grupului Stellantis. DS pregătește un nou model, un SUV electric cu o serie de particularități care îl scot din șablonul cunoscut și care mizează pe performanțele unei baterii de aproximativ 100 kWh.
DS Automobiles a publicat primele informații, extrem de zgârcite, referitoare la viitorul model din segmentul D-SUV pe care îl va lansa chiar în următoarea lună, publicând totodată și câteva fotografii ale mașinii camuflate. Cea mai spectaculoasă informație dezvăluită este cea referitoare la autonomia noului model, care va ajunge la 750 km, în regim WLTP.
Compania franceză spune că modelul va avea „o siluetă de SUV modificată”, prin abordarea unor linii noi pentru un SUV Coupe, dar păstrând atributele fundamentale specifice acestui tip de caroserie.
„Stilul exterior preia dinamismul celor mai elegante SUV-uri, adaptându-se în același timp nevoilor unui motor 100% electric”, spun reprezentanții DS.
În rest, nicio informație referitoare la dimensiuni sau performanțe dinamice nu a fost dezvăluită, cu excepția autonomiei, așa că fanii mărcii vor fi nevoiți să aștepte până la momentul lansării oficiale. Până atunci, ce știm este că modelul DS are un coeficient aerodinamic „remarcabil”, 0,24, un parbirz retras cu o capotă poziționată mai jos, dar și prize de aer instalate în partea de jos a barei de protecție față, pentru a facilita răcirea.
Fotografiile care dezvăluie parțial exteriorul viitorului model DS sunt făcute cu mașini camuflate, care preiau coloristica modelului DS E-TENSE FE25 înscris în Campionatul Mondial ABB FIA de Formula E, având inscripționat pe uși numărul 750, valoarea autonomiei. După cum precizează compania franceză, pozele ilustrează o flotă de 50 de automobile de preserie, utilizate pentru testele necesare pregătirii producției de serie.
CITEȘTE ȘI FOTO Noul Opel Frontera, cu motoare mild-hybrid și electric, lansat în România, cu preț apropiat de Dacia DusterNeoficial, se știe despre noul model că a fost dezvoltat pe platforma STLA Medium, cea care se găsește și pe noul Peugeot 3008, 5008 și Opel Grandland. Autonomia oficială anunțată pentru aceste modele este de 660 – 700 km, dar pe Peugeot 3008 constructorul a anunțat că a reușit să parcurgă peste 700 km. Faptul că viitorul DS va avea comunicată oficial o autonomie mai mare reprezintă rezultatul unor optimizări de succes ale inginerilor.
DS Automobiles a fost înființată în 2015, odată cu lansarea primelor modele premium derivate din gama de la acel moment a Citroen. Ulterior, DS și-a lansat propria gamă, de la DS3 la DS9, bazată inițial pe caroserii hatchback, dar reprofilată în scurt timp pe SUV-uri, cele care se bucură de popularitate de peste un deceniu pe piața din Europa. Vânzările DS nu sunt grozave, principala piață a mărcii fiind Franța, ca piață de origine.