Renault a prezentat în premieră mondială, la München, noul său automobil electric, Megane E-Tech, un nume care are un puternic rol de marketing, dar care are în spate un automobil cu o misiune dificlă: să concureze popularul VW ID.3, precum și celelalte automobile electrice de pe piață, din segmentele superioare, inclusiv celebrul Tesla Model 3.
Renault Megane E-Tech electric este pariul pe care marca franceză îl pune cu viitorul electromobilității, investind puternic într-un automobil complet, care ar trebui să readucă Renault în prim-planul vânzărilor de mașini electrice. După Zoe, care a făcut pionierat pe această piață, vine rândul noului model, care se naște într-o perioadă în care mașina electrică nu mai este o nișă, ci un produs de masă.
Dezvoltat pe platforma CMF-EV a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, având o mulțime de elemente comune cu a doua generație Nissan Leaf, dar beneficiind de cele mai noi tehnologii, atât la nivel dinamic, cât și estetic, noul Megane E-Tech este principalul automobil care va contribui la scăderea emisiilor de CO2 pentru grupul Renault, în următorii ani, alături de micul Dacia Spring.
Renault Megane electric vine într-un moment în care marca a vândut peste 400.000 de autoturisme electrice, având o experiență de peste 10 ani, care însumează, printre altele, circa 10 miliarde de kilometri parcurși de mașinile vândute. Împreună, toate aceste cifre înseamnă informații extrem de valoroase acumulate de constructorul francez, pentru a putea pune pe piață o nouă generație de automobile electrice.
Renault Megane E-Tech Electric s-a inspirat din conceptul Morphoz, prezentat în 2019, urmat de prototipul Megane eVision, din 2020. Este primul model care va purta noul logo al mărcii, primul produs al planului Renaulution, dar și primul automobil ce va fi fabricat în ElectriCity, hub-ul de tehnologie creat în nordul Franței de Renault. Mașina prezentată în premieră la Munchen, în cadrul Salonului Auto IAA, va putea fi comandată începând cu februarie 2022, iar vânzările vor începe o lună mai târziu.
Designul noului Megane E-Tech este unul extrem de compact, cu linii care trădează stilul lui Laurens van den Acker, șeful designului întregului grup. Se remarcă farurile LED, cu o amprentă foarte mică, dar și luminile de zi, în forma șerpuită a unui Z. Proporțiile de hatchback sunt limitate de dimensiunile mașinii: Renault a ținut să mențină totul în limitele inferioare ale clasei compacte, cu o lungime de 4,21 metri, platforma fiind caracterizată de un ampatament mare, 2,70 metri, care permite astfel ca spațiul interior să fie destul de confortabil. Bateria cu o grosime de 11 cm este amplasată pa podeaua mașinii, ocupând astfel foarte puțin loc, dar asigurând un centru de greutate coborât. Înălțimea de 1,50 metri arată cât de mult s-au străduit designerii și inginerii Renault să păstreze mașina într-o siluetă compactă. Și roțile de 20 de inci, similare cu cele ale conceptului eVision, contribuie și ele la proporțiile finale ale versiunii de serie.
CITEȘTE ȘI Opel primește finanțare guvernamentală de aproape 500 milioane euro, pentru construcția unei fabrici de bateriiUna dintre noutățile importante ale acestui model este sistemul multimedia și de conectare. Renault a încheiat un parteneriat cu Google, astfel că sistemul Open R Link, bazat pe Android, oferă toate serviciile specifice Google: Asistent, Maps și Play, toate disponibile pe un ecran de mari dimensiuni care se află în prelungirea ecranului funcțiilor panourilor de bord. Cele două display-uri, de 12,3 și 12 inci, formează un tot unitar, în formă de L, care este o altă premieră pentru un model Renault.
“Noul Mégane întruchipează revoluția electrică pe care Renault a început-o acum un deceniu. Prin democratizarea tehnologiei electrice, Noul Mégane reușește să ofere vehiculul electric la prețuri accesibile, fără compromisuri privind eficiența și plăcerea de a conduce. Ceea ce transmite acest vehicul este emoție, l-am creat imaginându-l ca fiind GTI-ul vehiculelor electrice“, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group, în fața jurnaliștilor de la Munchen.
Renault a anunțat că, pentru lansare, mașina va beneficia de șase culori, Rafale Grey, Schist Grey, Midnight Blue, Flame Red, Dymond Black și Glacier White. Clienții care doresc să-și personalizeze și mai mult mașina, pot opta pentru două tonuri, cu o a doua culoare (trei variante, gri, negru sau alb) aplicată pe plafon, stâlpi și oglinzi.
Printre device-urile care vor impresiona clienții se numără și noile mânere ale ușilor, ascunse în caroserie și gata să culiseze la exterior la apropierea șoferului.
Spațiul de care dispun pasagerii este mult mai mare decât pare la exterior, și asta datorită arhitecturii specifice vehiculelor electrice, care pleacă de la o podea plată, fără tunel central, cu scaune împinse către extremități și o înălțime suficientă. De asemenea, portbagajul are și el o capacitate mare, asigurată de lipsa unui sistem de eșapament.
Calitatea este prezentă pe toate suprafețele interioare, fiind evident că Renault a pus accent pe acest detaliu: suprafețe textile sau acoperite cu piele Alcantara sunt specifice mărcilor premium și fac din Megane E-Tech o mașină cu pretenții. Și iluminarea ambientală de interior a fost atent studiată, fiind asigurată de becuri LED, cu nuanțe care se schimbă în funcție de oră, la 30 de minute, pentru a se suprapune pe ciclul circadian al pasagerilor.
În ceea ce privește motorizarea, partea cea mai importantă a mașinii, Renault propune două versiuni ale noului motor dezvoltat împreună cu Nissan. Versiunea destinată mașinilor Renault este fabricată chiar în Franța, în timp ce versiunea Nissan se produce în Japonia.
Este vorba despre un motor asincron, aceeași tehnologie utilizată și pe Zoe, despre care Renault spune că este superioară celei cu magneți permanenți, având și o greutate redusă, de 145 kg. Versiunea inferioară are 130 CP și 250 Nm, în timp ce vârful de gamă va oferi 220 CP și 300 Nm, valori specifice unui automobil sportiv veritabil. Acesta din urmă oferă o accelerație de la 0 la 100 km/h de numai 7,4 secunde, suficient pentru o compactă cu aptitudini sportive. Bateria pe care o folosește acest motor este una ultrasubțire, cu o densitate crescută de energie, 600 Wh/litru, răcită cu apă, având o greutate de 395 kg și două variante de capacitate: 40 kWh pentru versiunea entry, cu autonomie de 300 km, și 60 kWh, cu autonomie de 470 km. Bateria are garanție 8 ani, oferită pentru o degradare a capacității mai mare de 70% din capacitatea inițială.
Sistemul de încărcare al lui Megane E-Tech permite încărcarea la toate stațiile existente, de la priza domestică, de 2,3 kW, până la stațiile de viteză, de 22 kW, trifazic, la care poate încărca energie pentru 160 km pe oră. De asemenea, pe versiunile de top va dispune de charger de curent continuu de 130 kW, care asigură o recuperare de 300 km în 30 de minute.
Și partea de asistență este cea mai avansată pentru un automobil Renault, cu sisteme care asigură un nivel de autonomie Level 2, dar și cu cele destinate siguranței pasive, din pachetul ADAS. Acestea folosesc date de geolocalizare și hărți care preiau informații despre giratorii, restricții de viteză, având inclusiv un mod de rulare Auto, care adaptează automat viteza în funcție de informațiile preluate de camerele video și de sistemul de navigație. De asemenea, mașina dispune de frânare de urgență și la mersul cu spatele, care acționează la apariția unor obstacole tipice (gard, stâlp etc.).
SPECIFICAȚII TEHNICE
VERSIUNI PENTRU CLIENȚI PRIVAȚI
EV40 130hp Standard charge AC7
EV40 130hp Boost charge AC22
EV60 220hp Super charge AC7 + DC130
EV60 220hp Optimum charge AC22 + DC130
VERSIUNI BUSINESS
EV60 130hp Super charge AC7 + DC130
EV60 130hp Optimum charge AC22 + DC130
DIMENSIUNI ȘI GREUTATE
Lungime 4,21 m
Lățime 1,77 m (business) / 1,78 m (privat)
Înălțime 1,50 m
Ampatament 2,70 m
Suprapunere frontală 800 mm
Suprapunere spate 715 mm
Greutate 1624 kilograme
VITEZĂ
0-100 km/h în 7.4 sec
Viteza maximă 160 km/h