Furnizorul oficial de componente pentru sistemele de frânare de urgență ale Dacia, Continental, a realizat o nouă generație de senzori pentru automobile, care sunt capabili să „vadă” la 360 de grade în jurul mașinii.
Compania Continental face un pas înainte cu tehnologiile care vor echipa mașinile autonome și este gata să producă cei mai noi senzori cu ajutorul cărora mașinile vor recunoaște obiectele din jurul lor la 360 de grade și vor reuși inclusiv să schimbe singure banda. Cu ajutorul inginerilor din Sibiu și Timișoara, Continental spune că a reușit să reducă costurile deși performanțele senzorilor au crescut. Dacia, de exemplu, nu și-a permis să cumpere de la Continental cei mai sofisticați senzori pentru frânarea de urgență, din cauza prețului, iar rezultatul s-a văzut în testele EuroNCAP, unde Sandero Stepway a primit doar 2 stele. Motivul: senzorii detectează doar automobilele, nu și pietonii sau bicicliștii. Odată cu scăderea costurilor la noua generație de senzori, e posibil ca Dacia să își permită să echipeze viitoarele modele cu cele mai noi sisteme de asistență.
Senzorii radar de pe automobile sunt esențiali pentru frânarea de urgență, de exemplu, care a fost introdusă ca echipare obligatorie pentru autovehiculele din Europa. Cea de-a șasea generație de astfel de senzori, a fost prezentată deja la Salonul Auto Shanghai, iar producția lor ar trebui să înceapă în 2023, în timp ce compania spune că are deja primele comenzi de la cosntructori auto.
După cum explică cei de la Continental, generația a șasea de radare acoperă o gamă largă de aplicații, începând de la cele mai simple sisteme de asistență, vizate de standardele Euro NCAP „într-o variantă entry-level”, până la funcțiile de conducere autonomă, care sunt tot mai prezente pe automobilele de ultimă generație, cum este sistemul de schimbare automată a benzii de rulare. Mai mult, radarele pot fi integrate într-o gamă largă de arhitecturi de autovehicule atât ca senzor inteligent, care prelucrează el datele, dar și ca radar satelit, care transmite date către o unitate centrală.
„Senzorii radar sunt piatra de temelie a siguranței la volan. În viitor, aceștia vor furniza date fiabile în situații de trafic din ce în ce mai provocatoare, cum este, de exemplu, frânarea autonomă de urgență într-un scenariu de traversare a unei intersecții și detectarea timpurie a bicicliștilor, pe care Euro NCAP o prevede și care este importantă pentru schimbarea automată a benzii de circulație”, spune Frank Petznick, șeful diviziei Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental. „Cu a șasea generație de senzori radar, șoferii vor fi și mai siguri și vor circula și mai confortabil pe drum în viitor.”
Ceea ce este nou la noile radare, pe lângă raza lungă de detecție (circa 250 metri), este posibilitatea de detectare a obiectelor la 360 grade în jurul mașinii. Supranumite radare surround, acestea detectează mai devreme și mai precis obiectele în mișcare (automobile, motociclete, bicicliști).
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiPentru a asigura o monitorizare fiabilă a mediului din jurul vehiculului, senzorii radar trebuie amplasați în colțurile din față și din spate ale vehiculului, în spatele barei de protecție vopsite. Aceasta este o provocare în ceea ce privește tehnologia radar, deoarece efectele de reflexie și absorbție datorate structurii barei de protecție și a vopselei acesteia pot afecta performanțele de detecție ale senzorilor. Radarul cu rază lungă de acțiune din mijlocul zonei din față a vehiculului este amplasat sub un așa-numit radome, realizat din plastic special, permeabil pentru radiația electromagnetică. „Această soluție, nu poate fi folosită și pentru cazul amplasării in colțurile vehiculului, dar în același timp, cerințele pentru rezoluție și raza de acțiune pentru detectarea obiectelor sunt în creștere”, spune Norbert Hammerschmidt, șeful programului de dezvoltare a proiectului radarului în cadrul (ADAS).