Chiar dacă iarna nu s-a instalat cu adevărat în România, primele zăpezi au pus deja probleme șoferilor, în special în zonele de munte. Legislația din România impune folosirea anvelopelor de iarnă, acolo unde condițiile de trafic sunt îngreunate de zăpadă, însă montajul unor anvelope de iarnă este recomandată odată cu coborârea temperaturilor sub 10 grade.
În fiecare an, șoferii români sunt obligați să utilizeze anvelope de iarnă pe șoselele pe care a căzut zăpada. Anvelopele specifice sezonului rece trebuie folosite, totuși, chiar și atunci când nu a nins. Caracteristicile acestora permit o manevrabilitate mai bună, frânare și evitarea obstacolelor mult mai eficient, pe suprafețe umede sau la temperaturi scăzute.
CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide RomâniaCele mai noi teste pentru anvelope de iarnă arată că produsele cu caracteristici de top sunt în continuare cele produse de cele mai mari companii din domeniu. Investițiile alocate cercetării și dezvoltării au condus la producerea de anvelope extrem de performante. ADAC a publicat în acest sfârșit de an testele, pe dimensiuni, ale celor mai bune cauciucuri de iarnă. La categoria R16, o dimensiune utilizată de cele mai multe autoturisme din Europa, testele ADAC arată că dintre cele 15 anvelope testate, cinci au obținut rezultate bune, iar șapte au primit scoruri satisfăcătoare. Două dintre anvelope au primit scoruri foarte slabe.
Testele efectuate în Finlanda, la temperaturi scăzute și pe zăpadă au arătat că cea mai bună anvelopă de iarnă din acest sezon este Bridgestone Blizzak LM005, care a obținut rezultate foarte bune pe asfalt ud, dar și pe asfalt uscat. În același timp, a fost și anvelopa cu cea mai mare uzură dintre cele mai performante anvelope. Asta arată cât de mare este impactul utilizării unui cauciuc mai moale, care permite un control mai bun.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Un alt cauciuc performant a fost în testele ADAC Michelin Alpin 6, care a reușit să obțină cea mai bună performanță la uzură. Acesta a obținut în schimb rezultate mai slabe la testele pe asfalt uscat.
CITEȘTE ȘI Constructorii auto salută acordul încheiat de UE și Marea Britanie, dar vor vorbi despre implicații doar după ce vor fi publicate detaliile tehniceDunlop Winter Sport 5 și Hankook i * cept RS2 au obținut și ele rezultate satisfăcătoare pe asfalt uscat și bune pe drum ud și pe zăpadă. Dunlop are un scor mai bun la capitolul uzură.
Între anvelopele evidențiate se numără și Maxxis Premitra Snow WP6, o anvelopă din Taiwan, cu scor la limită pe uscat și umed, dar cu un rezultat bun pe zăpadă și în testul de uzură. Potrivit ADAC, toate cele cinci anvelope din top 5 reprezintă o opțiune echilibrată, cu un rezultat bun la test.
Un test alternativ, realizat de Auto Bild, poate reprezenta o a doua opinie pentru cei care încă nu și-au schimbat anvelopele și vor să o facă acum, înainte de a pleca în concediu. Cunoscuta publicație germană oferă o ierarhie a anvelopelor all-season, cauciucuri care pot fi folosite atât pe zăpadă, iarna, cât și vara. Trebuie să reamintim totuși că cele mai slabe anvelope de iarnă se comportă mai bine decât orice cauciuc all-season, în condiții de iarnă. Iar vara, aceste anvelope care nu oferă decât compromisul costului, se comportă mai slab decât cele mai proaste cauciucuri de iarnă.
Cele mai bune anvelope all-season, potrivit Auto Bild, pe baza testelor, la dimensiunea populară R16, este Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, care a primit cea mia bună notă la testul pe asfalt uscat. Aceasta este urmată de Vredestein Quatrac, cu performanțe în special pe zăpadă, și de Continental AllSeason Contact, cu punctaj mai mare pe asfalt umed. Locurile 5 și 6 sunt ocupate de Michelin CrossClimate, cu scor bun pe zăpadă, și de Falken EuroAll Season AS 210.