Grupul auto american Ford Motor a anunțat că divizia sa de vehicule electrice a înregistrat pierderi cumulate de trei miliarde de dolari în ultimii doi ani și ar urma să piardă alte trei miliarde de dolari în acest an, în condițiile în care grupul investește puternic în noile modele și uzine, transmite Reuters.
Aceste cifre au fost prezentate alături de anunțul Ford că va introduce o nouă modalitate de a raporta rezultatele financiare, în ideea de a da investitorilor o imagine mai clară asupra performanțelor celor trei divizii principale ale grupului. Astfel, începând cu rezultatele pe primul trimestru, care vor fi anunțate la data de 2 mai, Ford va publica rezultatele înregistrate de diviziile: Ford Model e ( vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) și Ford Pro (vehicule comerciale și servicii), scrie Agerpres.
Potrivit Ford, în perioada 2021-2023, pierderile cumulate înregistrate de divizia Ford Model e se vor ridica la șase miliarde de dolari, dar cu toate acestea oficialii companiei se așteaptă ca divizia de vehicule electrice să devină profitabilă până la finele lui 2026 cu o marjă de profit operațional de 8%.
Directorul financiar John Lawler a spus că Ford nu va mai publica rezultate financiare defalcate pe regiuni, ci doar pe divizii de activitate. În plus, Lawler a mai spus că Ford va publica cifrele de vânzări anuale și trimestriale precum și cota de piață a companiei pe primele cinci piețe mondiale, dar nu va mai oferi informații cu privire la vânzările și cota de piață la nivel regional.
Anul trecut Ford, a avut pierderi înainte de taxe în valoare de 600 milioane de dolari în China, a fost într-o situație de tip "brake even" (-pe zero-nr.) în Europa și a afișat un profit modest de 400 milioane de dolari în America de Sud. Cea mai mare parte a profitului operațional (9,2 miliarde de dolari) a fost realizată în America de Nord.
Compania se așteaptă ca divizia sa de vehicule comerciale Ford Pro să își dubleze profitul înainte de taxe în acest an, până la șase miliarde de dolari, în timp ce afacerile tradiționale regrupate în divizia Ford Blue ar urma să înregistreze o creștere modestă până la șapte miliarde de dolari.
John Lawler a mai spus că, până la finele lui 2023, Ford va avea capacitatea globală de a produce 600.000 de vehicule electrice pe an, urmând ca, până la finele lui 2026, să ajungă la două milioane de vehicule electrice pe an. El a adăugat că intenționează să folosească la maximum această capacitate".
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajați în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea și întreținerea vehiculelor marca Ford pe 50 de piețe individuale și are circa 45.000 de angajați la unitățile sale deținute în totalitate și la întreprinderile mixte consolidate și aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.
În luna martie a anului trecut, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiționat de aprobările autorităților relevante și ca urmare a consultărilor.