Fiat Chrysler a anunțat rezultatele financiare din trimestrul al treilea, cu un profit dublu față de anul trecut, în ciuda faptului că a vândut mai la fel de multe mașini, iar veniturile au scăzut ușor.
Sergio Marchionne a reușit să facă din nou miracole cu business-ul pe care îl conduce, ridicând în ultimele trei luni gradul de profitabilitate al companiei cu 50%. FCA a anunțat că a livrat un număr de 1,12 milioane de autovehicule, în trimestrul 3, un rezultat similar cu cel din 2016, respectiv 3,49 milioane de vehicule în primele 9 luni din acest an, de asemenea, comparabil cu rezultatul anterior.
În ceea ce privește profiturile, situația stă mai mult decât excelent pentru FCA. Trimestrul 3 a adus o creștere cu 50% a profitului net (910 milioane euro, 304 milioane în plus față de anul trecut), cu o creștere a EBIT cu 17%, iar la nivelul întregului an profitul net a crescut cu 93% (2,7 miliarde euro, cu 1,3 miliarde mai mult), corespunzător unei creșteri a EBIT cu 14%. Practic, la venituri aproximativ egale cu 2016, compania Fiat Chrysler a câștigat mai mulți bani. Mai exact, veniturile din trimestrul 3 s-au ridicat la 26,4 miliarde euro (minus 2%), iar în cele 9 luni care au trecut, la 81,3 miliarde euro (+1%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Publicația FiatGroupWorld.com, un site neafiliat FCA, dar apropiat de companie, face o comparație între rezultatele financiare ale Fiat și cele ale principalilor competitori europeni. Astfel, dacă la nivelul veniturilor, FCA se află pe locul patru, după VW Group și Daimer, dar peste companiile franceze Renault Group și PSA, la nivelul profiturilor, FCA este considerată mai profitabilă decât VW Group.
Practic, dacă analizăm marjele de profit ale celor două în acest an, observăm că VW are un nivel al profitului de numai 2,9% din total venituri, în timp ce FCA se laudă cu un nivel de 3,4%. Calculul făcut de cei de la FiatGroupWorld subliniază faptul că profitul net pe mașină vândută a fost de 810 euro la FCA, față de numai 430 euro, la VW Group, atrăgând atenția investitorilor că FCA este mai potrivită pentru investiții. Ceea ce omite calculul respectiv este faptul că VW a scăzut din profit provizioane de 2,6 miliarde euro, pentru a plăti proprietarilor de mașini diesel actualizările de soft sau schimbarea mașinii cu una mai nouă.
Dacă sumele respective nu ar fi fost scăzute din profit, valoarea marjei VW Group ar fi fost dublă, de peste 7 procente, iar profitul net pe mașina vândută s-ar fi ridicat la circa 900 de euro.