Înmatriculările din România de autoturisme au înregistrat în luna mai o creștere substanțială, în comparație cu luna mai din 2017, cu mult peste estimările analiștilor și jucătorilor din piață. La nivelul întregului an, creșterea a urcat la 30%, în timp ce importul de mașini second-hand scade sistematic.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În luna mai au fost înmatriculate 11.555 de autoturisme, cu 43,33% mai multe decât anul trecut, cifrele ajungând deja la aproximativ 50% din ceea ce se întîmpla în piața auto în urmă cu 10 ani, înainte de izbucnirea crizei (în mai 2008 erau înmatriculate 24.650 de autoturisme noi).
Dacă analizăm evoluția din ultimii doi ani, rezultatul este și mai puternic: de la 6.345 autoturisme în mai 2016, creșterea este de aproape 100%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marca Dacia este unul dintre principalii beneficiari ai creșterii, cu aproape 90% urcare în luna mai, respectiv 3.114 vehicule. În total, Dacia a înmatriculat 12.591 autoturisme noi, pe primele 5 luni, cu o creștere substanțială, de 39,3%, conform datelor analizate de Profit.ro.
A doua cea mai vândută marcă a fost Skoda, cu 1.106 unități îmnmatriculate, o creștere de 46%, și un rezultat la 5 luni de 4.200 unități.
O mare schimbare este pe locul al treilea, unde Ford a reușit să depășească Volkswagen, cu 979 autoturisme înmatriculate și o creștere de 40%, marca germană fiind una dintre puținele care au înregistrat scădere pe piață, în mai. Cu toate acestea, VW își păstrează poziția de cea mai vândută marcă de import la nivelul întregului an, cu 4.306 autoturisme și o creștere de 15 procente.
Cea mai mare creștere din piață, în luna mai, a fost înregistrată de Citroen, care a reușit să înmatriculeze 338 de vehicule, față de cele 69 din 2017. La fel de substanțială a fost și creșterea Suzuki, care în mai a înmatriculat 374 autoturisme, iar la nivelul întregului an 1.535, având cea mai mare creștere pe cele cinci luni din 2018, respectiv 94%.
Pe modele, cele mai vândute au fost, ca de obicei, cele de la Dacia, cu Logan pe primul loc (1.846 unități), urmat de Duster (633) și Sandero (452). Cele mai vândute mașini de import au fost Skoda Octavia (399) și Ford Focus (327). Printre modelele care au intrat surprinzător în Top 10 se numără Citroen C3, cu 261 de exemplare înmatriculate. Cel mai vândut SUV de import în luna mai a fost Nissan Qashqai, acesta depășind Suzuki Vitara (215 unitățI).
Pe piața de mașini second-hand de import, lucrurile încep să se calmeze, fiind înmatriculate 39.890 autoturisme rulate de import. Pe întreg intervalul ianuarie - mai, scăderea este de 8 procente, fiind introduse în circulație 197.010 autoturisme second-hand.