Renault Group reacționează la valul de informații privind situația unor active de pe platforma Dacia din Mioveni și transmite ce se va întâmpla cu fabrica, cu marca Dacia și cu angajații platformei de la Mioveni.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Informațiile care au apărut în ultimele zile referitoare la planul Renault de a separa activitățile legate de propulsia electrică și cele de propulsia termică au creat o presiune publică foarte mare asupra activităților Dacia și Renault din România, ca urmare a faptului că o parte din activele ce ar urma să fie preluate de o viitoare entitate în cadrul Renault se află în România, inclusiv la Mioveni. Din acest motiv, Profit.ro a solicitat companiei Renault Group, care deține și Dacia, o poziție oficială, referitoare la acest subiect. Răspunsul așează lucrurile în acest moment pe o direcție care este evident favorabilă Dacia, una care confirmă analizele Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Renault Group studiază crearea a două noi entități, pentru a întări eficiența și performanța operațională a competențelor și activităților în domeniul vehiculelor electrice și, respectiv, al celor cu propulsie termică și hibridă.
Scenariul creării acestor două entități noi face parte din planul Renaulution, care este autofinanțat de Renault Group.
Nu se iau în considerare reducerea efectivelor sau separarea de unele activități sau entități.
Pentru noua entitate care regrupează activitățile de producție a grupurilor motopropulsoare termice și hibride, inclusiv cele de la Mioveni, se ia în considerare acceptarea unor acționari parteneri.
Condiția acceptării acestora este de a avea o logică atât de dezvoltare a produselor, cât și industrială.
Renault Group va păstra marca Dacia și activitatea acesteia din România, în studiu fiind luată în discuție doar o parte a perimetrului mecanic.
Renault Group nu are nevoie să vândă active pentru a finanța noua entitate ce acoperă perimetrul vehiculelor electrice de persoane sub marca Renault.
Mai multe informații vor fi furnizate în toamna acestui an.”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Renault Group.
CITEȘTE ȘI DAVOS - Herbert Diess, CEO Volkswagen vede o revenire a producției auto în acest anCare este istoria posibilei separări a Uzinei Mecanice Dacia – Mioveni și a RTR
În ultimele zile mai multe informații, unele oficiale, altele pe surse, au apărut în spațiul public, cea mai recentă fiind declarația CEO-ului Luca de Meo în Adunarea Generală a Acționarilor, prin care a transmis intenția de separare a diviziei de motoare cu combustie, inclusiv Uzina Mecanică Dacia, precum și posibilitatea de asociere cu parteneri externi în această entitate.
Șeful Renault Group a vorbit în fața acționarilor despre faptul că există un audit care a arătat că o separare a activităților dedicate vehiculelor electrice are un mare potențial. O astfel de separare „ar corecta evaluarea grupului”, a spus De Meo, care a subliniat că nu dorește să rupă în două compania, ci să creeze două entități cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare. El a confirmat intenția de a găsi un partener pentru divizia de motoare cu combustie, dar nu a vorbit despre posibile oferte existente.
Cu o zi înainte, Reuters a citat două surse din interiorul Renault care au vorbit despre deschiderea Renault de a ceda până la 60% din activitățile de producție de motoare termice, susținând de asemenea că au apărut deja primele propuneri de achiziție.
Conform anunțului inițial al Renault, intenția de separare a activităților vizează mai multe unități de producție a motoarelor termice ale grupului, inclusiv Uzina Mecanică Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, între care și cel din România. Renault a precizat că se va forma „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire activitățile și tehnologiile care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.
„Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo anterior. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat șeful Renault.