Înmatriculările de autoturisme au crescut, în primele trei trimestre, cu 11,37%, un ritm ușor mai redus față de media anuală și de lunile anterioare. Au fost înmatriculate 10.425 de autoturisme, a treia cea mai bună lună din an, după august și iulie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Piața de autoturisme este în creștere cu aproape 16 procente anul acesta, după 9 luni, la un nivel care nu a mai fost atins de foarte mulți ani, practic de la declanșarea crizei în 2008. Luna septembrie a adus din nou creștere față de septembrie 2016, după ce în august fusese înregistrată o scădere.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Motivul a fost generat de nivelurile ridicate de anul trecut, când Programul Rabla a fost lansat târziu, la începutul verii. Acum, vara a adus un volum mare de mașini, întârzierea față de momentul declanșării Programului Rabla fiind de această dată cauzată de timpul lung necesar pentru înmatriculare, de la achiziția propriu-zisă.
Cea mai puternică marcă de pe piață, Dacia, a înregistrat o creștere foarte mare, 47,5% față de anul trecut, corespunzător unui volum de 3.328 de mașini, ceea ce a ridicat ritmul de creștere din cele trei trimestre la 10,6 procente (21.782 unități).
Din păcate, este una dintre cele mai scăzute creșteri de pe piață, Dacia fiind afectată cel mai mult de accesul liber al românilor la mașini second-hand din import. Cea mai cumpărată marcă de import, Skoda, a suferit la fel de mult din cauza importurilor de SH, marca cehă înregistrând o scădere a înmatriculărilor în septembrie și o creștere de numai 8 procente de la începutul anului (6.711). Tot o scădere a consemnat și Volkswagen, una chiar mare, de 9 procente, însă marca germană păstrează un ritm bun pe intervalul ianuarie – septembrie, cu plus 30 de procente.
Dintre mărcile cu un avans bun în luna a noua amintim Renault (36,5%), Opel (17,9%), Toyota (21,5%) și Suzuki (53,2%).
Cele mai vândute modele (după numărul de înmatriculări) în luna septembrie au fost Dacia Logan, cu 1919 unități, Dacia Duster, 692 unități, și Dacia Sandero (545 unități). Cele mai multe mașini înmatriculate din import au fost înregistrate de Skoda Octavia, VW Golf și Renault Clio. Cel mai vândut SUV de import a fost Opel Mokka X, acesta fiind urmat de Ford Kuga și Kia Sportage.