EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio

scris 2 oct 2020

Dacia a prezentat deja noile generații ale modelelor sale reprezentative, Sandero și Logan, care sunt vitale pentru marca românească în ecuația business-ului de la Mioveni. Sandero este cel mai vândut model pe piețele vestice ale Europei, iar Logan domină vânzările Dacia în estul Europei, pe piețele din nordul Africii și Orient, dar și în Turcia, unde se vinde sub marca Renault. Dar pentru a ajunge aici, mașinile au trecut printr-un amplu proces de dezvoltare. Am stat de vorbă la Paris cu cei implicați în dezvoltare și testare și am aflat lucruri inedite.

L-am cunoscut la Paris pe Erde Tunga, designer al grupului Renault care are o calitate specială: a creat atât cele două generații ale Duster, cât și această nouă generație a lui Sandero. Ne-a arătat prima schiță a lui Sandero, cu care a câștigat competiția dintre centrele de design, la care a participat inclusiv centrul din România. Mașina arată fabulos în schița lui și cele mai multe dintre elementele desenate au fost preluate în mașina de serie. L-am întrebat când a desenat această schiță: în 2015. Sunt cinci ani de la data primului desen până la prezentarea publică a modelului de serie.

Urmărește-ne și pe Google News

EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio

Ne-a povestit cum se realizează primul mulaj, cu ajutorul stagiarilor sau tinerilor designeri. De acolo, mașina merge mai departe. Platforma tehnică, cea care se regăsește sub caroseria desenată de Tunde și de ceilalți designeri este marele pas pe care l-a făcut Dacia. Platformele modulare CMF au început și ele să fie dezvoltate cu mulți ani în urmă. Ele constau în cinci module interschimbabile, începând cu compartimentul motorului, habitaclul, cele două punți față/spate și sistemele electrice/electronice. Aici intervin diferențele față de Renault Clio, primul model care a folosit această platformă.

La fiecare dintre aceste module au fost simplificate sistemele și au fost comandate furnizorilor componente care să se alinieze politicii de prețuri Dacia, dar și poziționării inter-mărci în grup. Pentru sistemul ADAS, de exemplu, cel care aduce o mulțime de tehnologii de siguranță, între care se remarcă frânarea de urgență, s-au făcut o mulțime de teste și schimbări. Unul dintre cei care au lucrat la acest sistem ne-a explicat, sub protecția anonimatului, că prima pompă de frână utilizată pentru EBS avea rezultate atât de spectaculoase, încât depășea performanțele lui Clio. Decizia finală a fost să înlocuiască pompa cu una mai potrivită bugetului mărcii. Chiar și așa, Dacia Sandero a performat în teste la același nivel cu Clio. Marea diferențiere între sistemele ADAS de pe Sandero/Logan și de pe Clio este, la nivelul frânării de urgență, este dată de faptul că, pe modelele românești, acesta nu detectează pietonii și biciclciștii.

EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio

Există și alte minusuri, generate de presiunea costurilor. Sistemul multimedia cu display este unul dintre ele, pentru că a trebuit să aibă un preț pentru bugetul clienților Dacia. De aceea, inovația la acest capitol se numește Media Control. Cu ajutorul acestui sistem, fiecare client va avea performanțele pe care și le permite, adică propriul telefon. Un Samsung sau iPhone de ultimă generație vor asigura pe Dacia Sandero cel mai cool sistem multimedia, care va menține și contactul cu sistemele mașinii, dar va avea și propriul telefon integrat. Celelalte sisteme media, cu display-uri de 8 inci, oferite ca opțiune, nu sunt nici pe departe vârfuri de gamă, ne-au spus sursele noastre, având performanțe medii, din punct de vedere al procesoarelor și vitezei de lucru, însă oferă strictul necesar clienților. Au și ele, totuși, mici invoații care fac viața mai ușoară utilizatorilor. De exemplu, suportul de telefon integrat și conexiunea USB amplasată chiar pe bord, lângă acest suport.

FOTO & VIDEO Premieră mondială: Dacia lansează noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, cu un design modern și fără motoare diesel CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Premieră mondială: Dacia lansează noile Sandero, Logan și Sandero Stepway, cu un design modern și fără motoare diesel

Despre motoare, am aflat din discuțiile neoficiale cu cei de la Dacia că hibridelor nu este oportună în acest moment, din cauză că focus-grupurile intervievate au arătat că majoritatea clienților Dacia nu sunt interesați să plătească mai mult pentru un motor mai performant. Un Clio E-Tech costă de la 14.000 de euro în sus, un preț la care Sandero abia ajunge cu toate echipamentele opționale. La acest capitol, al motorizărilor, pierderea cea mai mare pentru Sandero și Logan este dată de motoarele diesel, apreciate de public, dar care au căzut victime în lupta contra emisiilor. Rezolvarea problemei va veni, potrivit acelorași surse, peste câțiva ani, când hibridele vor deveni accesibile. Acest lucru s-ar putea întâmpla la facelift-ul din 2024, când ar putea fi introduse motorizări benzină - electric pe cele două versiuni de Sandero și pe Logan.

EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio

Soluția aleasă în acest moment de Renault pentru vârful de gamă al familiei Logan - Sandero, este TCe 100 cu GPL, care se cheamă ECO-G și care s-a dovedit a fi un motor destul de dinamic, în zona lui de competență. Gadget-urile introduse de ingineri pentru a-l face mai atractiv cuprind posibilitatea de comutare de pe un combustibil pe altul printr-un buton și afișajul permanent pe bord privind tipul combustibilului folosit și autonomia pentru fiecare din ele.

EXCLUSIV Fotografii inedite și secretele noilor Sandero și Logan. Cum a fost Dacia la un pas să depășească Renault Clio
viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
noul sandero
noul logan
lansare noile sandero logan
design sandero stepway
dacia fara motoare diesel