Uzina Dacia din Mioveni va avea un proces complet nou de vopsire a automobilelor, iar implementarea acestuia ar putea fi făcută cu bani de la Guvern, dacă Ministerul de Finanțe va aproba finanțarea acestei investiții cu un ajutor de stat. Compania va contracta și un împrumut cu care să contribuie la investiție, după care va fi depusă o cerere de finanțare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia va semna pentru un împrumut de 50 de milioane de lei, pentru a-și asigura contribuiția proprie la o investiție mult mai mare, care s-ar putea ridica până la 200 de milioane de lei, pentru instalarea unui nou proces de vopsire a autovehiculelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Proiectul presupune o schimbare a tehnologiei, o schimbare a procesului general de vopsire vehicule”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Dacia.
Investiția a fost denumită „Schimbarea fundamentală a procesului general de vopsire vehicule Dacia”, acționarii companiei urmând să aprobe atragerea împrumutului necesar contribuției. Conform legii, beneficiarul trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile eligibile, din resurse proprii sau prin finanțare externă.
Dacia nu a decis încă suma pe care o va solicita sub formă de ajutor de stat, conform Ghidului Schemei de ajutor adoptată de Guvernul României în acest an. Schema este destinată „investițiilor majore în industriile cu tradiție din România” și are o valoare totală de 2,25 miliarde lei. Cererile de finanțare trebuie depuse până pe 9 septembrie, dar companiile care dorescă să aplice trebuie să îndeplinească o serie de criterii de performanță. Domeniile eligibile sunt destul de vaste, de la preparatele pentru hrana animalelor, băuturi, prelucrarea lemnului, până la calculatoare, autovehicule sau colectarea deșeurilor.
Împrumutul pe care Dacia îl propune acționarilor ar urma să fie restituit în decurs de trei ani.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Jogger a depășit VW Passat și este al patrulea cel mai vândut break din lume„Analizăm oportunitatea depunerii unei cereri de finanțare. Valoarea ajutorului de stat nu a fost încă definită”, au mai explicat reprezentanții Dacia, care au precizat, însă, că, dacă va fi decisă depunerea cererii și aceasta va fi aprobată, proiectul va fi implementat în maximum 36 de luni, așa cum este prevăzută de HG 300/2024 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investiții.
„Nu este vorba despre o altă vopsitorie sau despre o altă clădire. Este vorba doar despre schimbarea procesului de vopsire”, au ținut să precizeze cei de la Dacia.
Dacia a construit în anii trecuți o clădire nouă pentru vopsitorie, în cadrul unui alt proiect finanțat de stat, însă aceasta nu a mai fost finalizată, din cauza contextului pieței de la acel moment. Investiția din 2019 – 2020, în valoare de 100 de milioane de euro, din care un sfert a reprezentat ajutor de stat, a avut ca scop creșterea capacității de producție a uzinei de la 350.000 la 400.000 de vehicule anual.
CITEȘTE ȘI Asemănarea dintre chinezi și români, dezvăluită de șeful Polestar: „În China oamenii folosesc mașina în loc de casă, mulți au o casă mic㔄O parte din investiția de 100 milioane euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creșterea capacității. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză. Trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie și într-o nouă linie de șasiu. Acum au fost implementate, clădirile există, însă în interior am oprit procesele, toate facilitățile. Acestea au fost suspendate", a declarat la vremea respectivă Christophe Dridi, care pe atunci era director general al uzinei Automobile Dacia, iar astăzi este vicepreședinte al mărcii Dacia, responsabil cu activitățile industriale, având în subordine toate uzinele în care sunt produse modelele mărcii, inclusiv cea din România.
Anul 2027, în care ar trebui să fie implementat noul sistem inovator de vopsire, coincide cu momentul în care vor fi lansate noile modele Dacia, din cadrul proiectului C-Neo, un model de clasă compactă în două versiuni de caroserie, despre care se știe, neoficial, că vor fi un break crossover mai lung decât Jogger și un fastback.