După valul de rechemări Skoda, care a dat startul unei campanii ce vizează aproape 600.000 de mașini care trebuie să ajungă în service, alte două rechemări, de data aceasta ale unor mărci premium, au fost anunțate de companii și de sistemele de alertă europene.
Peste un milion de mașini Audi vor merge în service pentru verificarea și înlocuirea airbagurilor, din cauza posibilelor accidente grave, generate de capsele Takata. Acestea au făcut deja pagube de zeci de miliarde la nivelul întregii industrii auto și acum intră într-o nouă fază, care include noi serii de mașini echipate cu aceste airbaguri.
Audi are trei campanii distincte, toate pentru aceeași defecțiune. În prima sunt vizate modelele A4 și A6, cu diferite versiuni de caroserie (cabrio, allroad, RS4 etc.), fabricate în perioada 23.2.2004 - 3.8.2011, într-un număr total de 850.000 de unități. A doua campanie este cea destinată modelelor A5 și Q5, produse între 13.9.2008 - 26.11.2012, un total de 295.900 de vehicule, iar a treia vizează mașinile TT și R8 (2004 – 2017), respectiv 25.000 de vehicule.
Potrivit descrierii oficiale a alertei de rechemare, „airbag-ul se poate deteriora în timp, iar dacă este declanșat, presiunea internă excesivă poate provoca explozia corpului inflatorului și fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei cauzând rănirea ocupanților”. Sistemul european de alerte precizează că „produsul nu respectă Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule”.
Cealaltă marcă premium afectată, BMW, are la rândul ei o campanie destinată modelelor Serie 1, Serie 2, Serie 2 Active Tourer/Gran Tourer, Serie 3, Serie 4, Serie 5, Serie 6, SUV-urile X1, X3, X4, X5, X6, plus modelele de performanță M2, M3, M4, X5M, X6, produse între 13.2.2012 - 28.12.2014. Defecțiunea semnalată este identică, respectiv airbagul care, dacă se deteriorează în timp, poate exploda în momentul activării, iar fragmentele de metal, veritabile schije, pot accidenta inclusiv mortal pasagerii. În total, sunt 725.787 de autovehicule BMW nevoite să meargă la service pentru verificare și înlocuire airbag.
Uriașul scandal Takata a afectat 34 de mărci, deținute de 19 companii auto, care au fost nevoite să înlocuiască airbagurile care pun în pericol viețile pasagerilor din automobile. Până la sfârșitul lui 2022 fuseseră înlocuite 67 de milioane de airbaguri, iar alte 11 milioane se află încă în funcțiune pe automobile din toată lumea.
Mai multe mărci au transmis mesaje de alertă maximă, „nu conduceți!”, în urma unor accidente soldate cu decesul unor persoane. Potrivit datelor NHTSA, din SUA, până acum au murit 24 de persoane și au fost rănite circa 400 de persoane de schijele aruncate în mașină de airbag-urile Takata.