Membrii conducerii Tarom au venituri lunare pornind de la 1.500 euro și urcând până la 5.500 euro, mai mici oricum față de perioada 2012-2016, iar un sfert dintre angajații companiei au venituri nete sub 2.000 lei. Un alt sfert dintre angajați primesc lunar sub 3.000 lei, relevă un document oficial redactat recent și prezentat acum de Profit.ro. După 10 de ani consecutivi de pierderi, Tarom a a previzionat pentru anul 2018 un profit calificat chiar de conducere doar ca ”simbolic”.
Profit.ro a anunțat recent că transportatorul aerian național Tarom a raportat 2017 ca un nou an cu pierderi, de 172 milioane lei, de 4 ori peste prognoza inițială, bifând astfel al 10-lea an consecutiv pe minus. Un an în care a schimbat mai mulți directori și a căutat diferite soluții pentru a face față operatorilor low-cost, precum un serviciu intranet AirFi cu jocuri, muzică și filme și oferte care au generat indignare și acuzații de gândire învechită și sexism.
Un fost director în cadrul rețelei de dealeri BMW Automobile Bavaria, Werner Wolff, a fost numit anul trecut, la finalul lunii noiembrie, ca director general Tarom, fiind al cincilea șef al companiei în 2017. Wolff a ocupat, din 2012 până la numirea în fruntea Tarom, funcția de director general al Banat Group, dealer în cadrul rețelei Automobile Bavaria.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un document oficial al ministerului de resort și al companiei indică nivelul de salarizare atât la nivelul conducerii Tarom, cât și pentru majoritatea angajaților.
Astfel, conducerea TAROM este formată din consiliul de administrație (CA) și directorul general al companiei, iar membrii CA primesc o indemnizație lunară în valoare de 7.312 lei, adică 1.566 euro.
Veniturile angajaților TAROM, inclusiv cele ale directorul general sunt confidențiale, dar documentul precizează totuși că veniturile lunare ale directorului general Wilhelm-Werner Wolff sunt în cuantum de 26.000 lei, adică 5.570 euro.
Conducerea Tarom punctează faptul că indemnizația directorului general a fost înjumătățită față de perioada 2012-2016.
CITEȘTE ȘI La solicitarea transportatorilor și după creșterea prețului la motorină, apare o schemă de ajutor de stat pentru restituirea diferenței de accizăConform sursei citate, salariul mediu în Tarom a crescut cu circa 190 de lei anul acesta față de anul trecut, dar exclusiv pentru a acoperi transferul cotei contribuțiilor sociale în contul angajatilor.
În aceste condiții, 26% dintre angajații companiei primesc un salariu net de până la 2.000 de lei, iar alți 25% din angajații Tarom au un salariu net de până la 3.000 de lei
În consecință, peste jumătate dintre salariații companiei au venituri sub salariul mediu net raportat la nivelul muncipiului București în anul 2017.
CITEȘTE ȘI Consiliul General al Primăriei Capitalei a aprobat studiul de oportunitate pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice din fonduri europene
Pentru acest an, Tarom a primit liber de la Guvern pentru angajări, salarii mai mari și investiții fără restricțiile impuse altor companii de stat. Astfel, bugetul de venituri și cheltuieli al companiei Tarom nu mai este aprobat prin hotărâre de guvern, ci prin ordin al ministrului Transporturilor, la propunerea Adunării Generale a Acționarilor.
Potrivit documentului citat, în primul trimestru al anului 2018, Tarom a înregistrat o creștere netă a numărului de pasageri cu 22%, în timp ce creșterea gradului de încărcare a aeronavelor se situează în jurul procentului de de 11%.
Conducerea Tarom mai arată că veniturile companiei sunt în creștere, activitatea comercială în dezvoltare, iar programul de raționalizare a cheltuielilor produce efecte vizibile începând cu anul 2018.
”Începând din acest an pierderile istorice ale Companiei Naționaie Tarom au luat sfârșit. Desigur, profitul previzionat pentru Tarom este unul simbolic, dar noi considerăm că acest pas este deosebit de important pentru reclădirea capitalului de încredere al Tarom, șubrezit în decursul ultimilor ani”, a transmis conducerea companiei ministerului de resort.
CITEȘTE ȘI KLM vrea să atragă clienți cu noi servicii la clasa Economy pe anumite rute: Sticle cu apă, prosoape răcoritoare, bufet cu dulciuriÎn scopul promovării companiei naționale în rândul segmentelor țintă de public, de a crește gradul de încărcare al aeronavelor și numărul de pasageri, conducerea Tarom a decis lansarea unei campanii de publicitate la nivel național, după 10 ani de la ultima campanie de acest fel. Astfel, Tarom a lansat o cerere de oferte către primele 10 cele mai importante companii full service de publicitate și comunicare din România.
”Nu vorbim despre o campanie de imagine, cu obiectivul de a face Tarom cunoscut în România, vorbim despre o campanie de publicitate aplicată, cu indici de performanță bine stabiliți, cu creații și livrabile tactice care urmăresc foarte clar scopuri de marketing. Avem încredere că această campanie se va concretiza, la finalul anului, în rezultate vizibil îmbunătățite la nivel comercial”, arată conducerea companiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Uber a fost amendat în România cu 200.000 lei pentru că nu a notificat un incident de securitate care ar fi afectat datele a 30.000 de utilizatori. Compania contestăPe finalul anului trecut, Profit.ro a anunțat că Tarom, care la acel moment se pregătea pentru Sărbători cumpărând magneți de frigider, calendare și agende VIP, pe care să le ofere, probabil, cadou, își reface calculele financiare pentru 2017, estimând că va fi unul catastrofal, cu pierderi de 5 ori mai mari decât ținta inițială, pe fondul unei nerealizări de venituri, fiind depășit, pe piața internă, de ofertele companiilor low-cost.
Astfel, Tarom se pregătea să își rectifice bugetul și să își asume venituri totale de 1,14 miliarde lei (de la un estimat de 1,32 miliarde lei) și cheltuieli de 1,35 miliarde lei (față de 1,36 miliarde lei), pierderea rezultată fiind calculată la 206,7 milioane lei.
Inițial, compania avansa o pierdere de doar 41,2 milioane lei, în scădere cu 12,3% față de nivelul de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini din lume, în 2018. Sandero - locul 43, Duster - al doilea la nivel global, după Jeep Wrangler, în segmentul noutățilorDatele raportate anul acesta relevă că Tarom, astăzi al treilea transportator aerian de pasageri din România din punct de vedere al numărului de pasageri transportați, nu a coborât la acest nivel, dar a acumulat pierderi de 172,3 milioane lei, la venituri de 1,16 miliarde lei și cheltuieli de 1,33 miliarde lei, cu un provizion de 95,3 milioane lei. Este cea mai mare pierdere din 2012, când minusul a fost de 230,6 milioane lei, cu un provizion de 50,8 milioane lei.
Afacerile au însumat puțin peste 1 miliard de lei, ușor mai mari comparativ cu anul precedent.
Câștigul mediu lunar al angajaților din Tarom a fost de 5.827 lei.
2017 a fost astfel al 10-lea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că operatorul aerian nu a mai înregistrat profit din 2007. Mai mult, în primăvara 2017, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, afirma că Tarom va încheia ”pe zero”, fără pierderi.
Pentru acest an, ca de fiecare dată, Tarom estimează profit brut, de 27.470 lei, la venituri totale de 1,5 miliarde lei și un câștig mediu lunar pe salariat ridicat la 7.970 lei.
CITEȘTE ȘI După negocieri de 10 ani și după ce a renunțat la Timișoara, Oradea și Craiova, Ryanair pregătește lansarea primei sale rute din Cluj, inclusiv cu bilete promoționale la 25 euroÎn plus, cum a anunțat Profit.ro, Tarom va cumpăra un sistem IT prin care va trimite fiecărui pasager, la maximum 10 minute după aterizarea la destinație, un mesaj text (SMS, e-mail etc.) în care acesta va fi întrebat cum i s-au părut serviciile furnizate în timpul zborului și dacă are eventuale reclamații de formulat. Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte, în română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană.
Tarom a fost înființată în 1954 și se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, Blue Air și Ryanair.