Deși CNAIR susține că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească", premierul Dăncilă a cerut ministrului Transporturilor o evaluare detaliată a stării podurilor

Deși CNAIR susține că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească", premierul Dăncilă a cerut ministrului Transporturilor o evaluare detaliată a stării podurilor
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 23 aug 2018

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că a solicitat ministrului Transporturilor o evaluare completă și amănunțită a stării podurilor din România, astfel încât să se știe exact unde este nevoie de investiții sau reparații. Solicitarea premierului vine după tragedia prăbușirii unui pod la Genova, Italia, unde au murit și doi cetățeni români, și după asigurările Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească". 

”Am cerut ministrului Transporturilor o evaluare completă, amănunțită a stării podurilor din România. Această analiză ne va oferi o imagine exactă a situației astfel încât să putem să intervenim la timp pentru investiții sau pentru reparații”, a spus Dăncilă.

Urmărește-ne și pe Google News

Evaluarea cerută vine în completarea reviziilor periodice realizate de CNAIR, a susținut premierul.

Inspectorii Guvernului verifică ce se întâmplă cu mult întârziata Magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Este verificat și gradul de siguranță. Sindicaliștii au avertizat că circulația cu metroul nu mai este sigură CITEȘTE ȘI Inspectorii Guvernului verifică ce se întâmplă cu mult întârziata Magistrală de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Este verificat și gradul de siguranță. Sindicaliștii au avertizat că circulația cu metroul nu mai este sigură

CNAIR susține că "podurile din România nu sunt în pericol să se prăbușească", precizând că, din cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de drumuri naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

”Din cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute”, arată CNAIR săptămâna trecută.

Piața locală de automobile - la un volum record pentru ultimii 10 ani. Dealerii și importatorii au inițiat ample campanii de vânzări cu prețuri speciale pentru lichidarea stocurilor CITEȘTE ȘI Piața locală de automobile - la un volum record pentru ultimii 10 ani. Dealerii și importatorii au inițiat ample campanii de vânzări cu prețuri speciale pentru lichidarea stocurilor

Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de șase luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.

Doi cetățeni români s-au numărat printre persoanele decedate în urma surpării unei porțiuni a unui viaduct al autostrăzii A10, în apropiere de Genova.

viewscnt
Afla mai multe despre
pod
transporturi
evaluare
guvern
dancila. cnair
prabusire
genova