Compania aeriană Dan Air a decis să suspende temporar zborurile regulate de pe mai multe rute cu plecare din aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București.
,,2.598 de pasageri sunt afectați, din nou, de programul de funcționare al Aeroportului Brașov-Ghimbav și a lipsei de personal al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA R.A. Din cauze independente de operatorul aerian, în perioada 09.07.2023 - 29.09.2023 cursele DAN AIR, singura companie care operează în prezent zboruri regulate din Brașov, cu plecare din Otopeni către Nuernberg, Bruxelles, Munchen, Malaga, Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate.”, au informat, joi, reprezentanții Dan Air, citat de Adevarul.
Potrivit acestora, compania este obligată să anuleze aceste curse din cauza programului de lucru limitat al Aeroportului din Brașov.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest orar de funcționare restrictiv afectează, implicit, și programul celorlate curse conectate din București sau din alte țări.
„În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian. Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile, cu posibilitatea de a formula cerere de compensare pe adresa EU261@DANAIR.AERO.”, explică Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR .
CITEȘTE ȘI Surpriză - Aeroitalia vrea să cumpere o companie aeriană româneascăPentru a explica mai bine situația, acesta precizează că zborurile din Brașov sunt interconectate cu cele de pe Otopeni și cu cele de pe aeroporturile externe.
,,Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov. Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.”, spune reprezentantul Dan Air.
Conform sursei citate, al II-lea factor care afectează programul de pe București este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
CITEȘTE ȘI Dacia va participa la Dakar, cu doi piloți celebri la volan, inclusiv o femeie,,Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic”, mai arată Matt Ian DAVID.
CEO-ul companiei aeriene menționează că aceasta urmează să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există.
,,În continuare facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov. DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente", mai spune Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR.
Compania aeriană Dan Air, care săptămâna trecută a vorbit despre suspendarea operării zborurilor de pe aeroportul Brașov, acuzând o lipsă a infrastructurii necesare pentru a asigura deservirea în condiții rezonabile a aeronavelor, a anunțat atunci că prioritară este siguranța pasagerilor și că își asumă pierderile adiționale și greutățile întâmpinate, urmând să continue programul de zbor, adaptat condițiilor oferite în prezent de către Aeroportul din Brașov.
Compania este singura care operează în prezent pe Aeroportul din Brașov.
"Având în vedere situația creată până la acest moment ca urmare a problemelor ivite, respectiv lipsa aparaturii pentru îndepărtat păsările de pe raza aerodromului, lipsa organizațiilor de întreținere precum și refuzul extinderii programului de operare de către controlorii de trafic, în situații de nevoie operațională cum au fost întâmpinate în săptămânile anterioare, Dan Air a luat următoarea hotărâre:
CITEȘTE ȘI FOTO Primele date despre noul Skoda Kodiaq, prezentat camuflatPrioritare fiind siguranța pasagerilor noștri, ne asumăm pierderile adiționale și greutăți întâmpinate și vă anunțăm că ne vom continua programul de zbor adaptat condițiilor oferite în prezent de către Aeroportul din Brașov.
Menționăm că, în urma solicitărilor noastre, Aeroportul Brașov ne-a transmis în cursul acestei zilei o comunicare potrivit căreia problema logisticii pentru îndepărtarea păsărilor din zona aeroportului din Ghimbav a fost rezolvată.
Cu privire la lipsa organizațiilor de întreținere, arătam că suntem încă în așteptarea unui răspuns", transmite compania.
Anterior a fost relatat că, din cauza programului de doar 12 ore, adică intervalul 7.00 – 19.00, o parte dintre cursele care trebuiau să aterizeze seara în orașul de sub Tâmpa vor fi redirecționate către București, Sibiu sau Târgu Mureș.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ VIDEO Când se deschide Transfăgărășanul. Stratul de zăpadă încă depășește 2 metriCea mai afectată de această situație este compania Dan Air, cea care a anunțat multe zboruri spre și dinspre Brașov. Călătorii care și-au programat curse în următoarea perioadă au fost anunțați că avioanele nu vor mai ajunge în orașul de sub Tâmpa după ora 19.00 pentru că aeroportul se închide, era relatat.
”Din păcate, ROMATSA nu poate asigura servicii de trafic aerian pentru aeroportul Brașov decât între orele 07-19, în pofida faptului că DAN AIR a furnizat soluții prin care aeroportul poate fi menținut operațional și fără servicii de trafic aerian, inclusiv Aeroportul Brașov fiind deschis în a identifica soluții însă celelalte instituții, deși există un cadru legislativ permisiv au ales sa restricționeze operatorii din motive care nu sunt încă cunoscute de către noi. Această restricție ne afectează și vă afectează în mod direct pe dumneavoastră pasagerii noștri în al cărui serviciu suntem, însă cele întâmplate se află în afara controlului rezonabil al DAN AIR”, anunța compania aeriană.
Întrebat de orarul de funcționare, directorul aeroportului de la Brașov, Alexandru Anghel, a spus că acest program a fost convenit cu toate autoritățile și așa va rămâne în următoarele luni.
CITEȘTE ȘI Wizz Air taie la jumătate intervalul în care pasagerii care nu cumpără loc pot face check-in online gratuitȘeful ROMATSA, compania de stat care se ocupă de serviciile de siguranță a traficului aerian spune că momentan nu există suficienți angajați. Viitorii controlori sunt în perioada de pregătire.
„În prezent se școlarizează un număr de controlori pentru a flexibiliza acest program, tot în interval de 12 ore, dar de a flexibiliza orele de începere și orele de finalizare a programului. Pe viitor se are în vedere și extinderea programului aeroportului”, a declarat directorul ROMATSA, Adrian Cojoc.
Autoritățile spun că programul aeroportului ar putea fi extins, în următoarele luni și dacă cererea pentru curse charter sau de linie va fi tot mai mare.