Spania a încheiat luna august cu o scădere care a atras atenția, fiind pentru prima dată în ultimele cinci luni când vânzările de mașini scad, pe fondul declinului mașinilor electrice. Dacia pare însă că nu a fost influențată de evoluția pieței în ansamblu și a raportat un avans considerabil, relevă datele analizate de Profit.ro.
Vânzările Dacia pe una dintre piețele Big Five, Spania, au înregistrat în august un progres major, cu 33% peste nivelul din anul anterior, deși piața spaniolă de automobile noi a scăzut cu -6,5%.
Marca românească a înmatriculat 3.553 de autoturisme, rezultat care a propulsat-o pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci, o poziție mai bună decât în lunile anterioare, în condițiile în care principalii competitori au avut vânzări mai slabe. Un exemplu este Volkswagen, o marcă foarte populară, cu uzină în Spani, dar care în august a scăzut cu 12 procente. La fel marca națională, SEAT, care chiar dacă a crescut cu 4 procente, a avut un volum de numai 2.903 unități înmatriculate.
Practic, peste Dacia s-au clasat doar Toyota, liderul absolut al vânzărilor, și Hyundai, ultimul depășeșind marca de la Mioveni cu numai 200 de unități.
Succesul Dacia în Spania este susținut în special de Sandero, care a avut din nou o lună foarte bună și a reușit să se detașeze în clasamentul celor mai vândute automobile, pe locul 1, cu 2.344 unități, adică aproximativ o treime din vânzările mărcii. Locul al doilea, Hyundai Tucson, a avut cu aproximativ 1000 de unități mai puțin, astfel că victoria din august pentru Sandero a fost una relaxată.
Cu acest rezultat, modelul Dacia își consolidează prima poziție pe piața spaniolă, cu 21.377 unități, la mare distanță de Toyota Corolla (15.690 unități) și SEAT Ibiza (14.974 unități).
CITEȘTE ȘI FOTO Leapmotor deschide vânzările în România pentru primele două modele, prin Autoitalia, importatorul FIAT. Când vor fi anunțate prețurile pentru concurentul SpringVânzările de mașini electrice din Spania au scăzut drastic, cu aproape 26 procente, în absența unui program de subvenționare consistent. Actualul program oferă 15% subvenție, dar numai pentru cel mult 20.000 de euro și doar dacă mașina este achitată în următorii doi ani integral.
În aceste condiții, mașinile scumpe nu sunt deloc atractive pentru cumpărători. Acest lucru a făcut ca vânzările Tesla să scadă simțitor, în luna iunie marca americană electrică fiind depășită din nou de Omoda, un brand chinezesc al grupului Chery, care a intrat puternic pe piață și care va construi mașini în fosta uzină Nissan din Barcelona.