Automobilul electric Dacia Spring, primul de acest tip al mărcii și unul dintre cele mai populare din Europa în acest moment, a înregistrat scumpiri însumate de 2.800 de euro, la șapte luni de la lansarea pe piață, ajungând la același nivel cu cel din Germania, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia Spring reușește în sfârșit să atragă toată subvenția acordată de Ministerul Mediului din Programul Rabla Plus din acest an, odată cu creșterea prețului pentru a patra oară. În acest moment, Spring costă 20.900 de euro, cu 600 de euro în plus față de ultima scumpire de acum o lună și cu doar 40 de euro mai puțin decât plătește un client din Germania. Diferența este acoperită de un set de covorașe, obligatoriu, pe care trebuie să-l achiți la livrare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prețul din România este, în aceste condiții, dublu față de cei 51.000 de lei pe care îi acordă statul prin programul de stimulare a vânzărilor de autovehicule electrice. Conform condițiilor prevăzute în legislația din 2022 pentru Programul Rabla Plus, subvenția în cazul unui vehicul electric nu poate depăși jumătate din valoarea mașinii. Astfel, o Dacia Spring care costa 18.100 de euro nu putea primi decât 9.050 de euro subvenție, deși limita maximă era de 10.300 euro (conform curs BNR).
În aceste condiții, compania a decis să majoreze prețul, sub presiunea creșterilor costurilor cu materiile prime, cu transportul din China și din cauza crizei de semiconductori, pentru a putea primi întreaga subvenție pe care o acordă Ministerul Mediului. Cei afectați sunt însă clienții, care acum sunt nevoiți să plătească tot mai mult pentru aceeași mașină. Dacă, în toamna trecută, prețul cu tot cu subvenție și cu o mașină casată prin Rabla Clasic se reducea la mai puțin de 9.000 de euro, astăzi prețul unui automobil Spring este de 10.450 de euro, fără alte costuri de achiziție și înmatriculare.
Dacia anunțase, la momentul la care și-a făcut apariția pentru prima dată Spring, că prețul ei va fi „sub 20.000 de euro”. Numai că acum modelul se apropie de 21.000 de euro și are un preț, în România, mai mare decât cel din Franța, Ungaria sau Spania.
În Franța, cea mai mare piață a modelului Spring, prețul pentru cea mai ieftină versiune (care nu este disponibilă în România) este de 19.290 euro, în Germania, 20.940 euro, în Ungaria, 19.900 de euro, iar în Spania, Spania, 19.805 de euro.
Spring a fost lansat în România la 18.100 de euro în cea mai scumpă configurație (Comfort Plus), spre deosebire de alte țări, unde a fost disponibilă de la bun început și versiunea entry-level. Prima scumpire, de 1000 de euro, a venit la finalul anului trecut, iar în februarie prețul a crescut din nou, la 19.600 de euro. În aprilie, Spring a ajuns la 20.300 euro, iar acum scumpirea se apropie de 3000 de euro, o valoare care este egală cu avansul pe care cei care cumpără o astfel de mașină în leasing trebuie să-l plătească.