Vânzările de automobile Dacia pe piața din Germania au crescut cu 40%, în condițiile în care piața auto locală marchează a șasea lună de scădere în acest an și pierderi de 160.000 de vehicule față de anul trecut.
Dacia reușește de cinci luni, după un început de an mai slab, să recupereze pierderile de vânzări din 2021, de pe cea mai mare piață auto din Europa. Anul trecut, marca românească ajunsese la o cotă de piață foarte mică și scăderi constante lună de lună. În luna iunie, Dacia a înmatriculat 5.683 de autoturisme în Germania, un volum mai mare cu 40,3% față de cel înregistrat anul trecut, ceea ce urcă volumul total al vânzărilor mărcii din 2022 la 24.759 de unități. Cota de piața din luna iunie a fost una record pentru Dacia, 2,5%, un nivel apropiat fiind înregistrat în 2019, cu 2,3%. În total, pe prima jumătate de an, Dacia are o creștere de 45% pe o piață pe care doar Polestar are un avans mai mare și doar câteva mărci cu volume mici mai înregistrează creștere.
Germania a anunțat o scădere de 18,1% a înmatriculărilor de autoturisme în luna iunie, cu un volum total de 224.558 unități, în timp ce pe cele șase luni care au trecut înmatriculările se ridică la 1,23 milioane de unități, cu 11% mai puțin decât anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai mari scăderi ale mărcilor de volum din Germania, în acest an, au fost înregistrate de Peugeot, Renault și Volvo, însă declinul cel mai mare, după volum, este cel al VW, care a pierdut aproape 20% din vânzări adică circa 50.000 de vehicule. În afară de Polestar și Dacia, cele mai mari creșteri au fost obținute de Tesla, Honda și Kia.
Pentru Dacia, volumele din acest an nu sunt cele mai mari, dar ele contează foarte mult în contextul crizei de semiconductori care fac imposibilă livrarea mașinilor comandate de clienți. Dacă privim în urmă cu trei ani, înainte de crizele pandemice și electronice care au afectat industria, putem observa că Dacia vindea în luna șasea 7.807 autoturisme, cu mai bine de 2000 în plus față de volumul de acum. Prima jumătate de an din 2019 aducea mărcii de la Mioveni un volum de 33.800 unități înmatriculate, cu aproape 10.000 de mașini mai multe față de anul 2022, în condițiile în care atunci nu exista Spring, iar familia Sandero nu primise încă noua generație.