Șefii Renault au decis să să vândă în Europa versiunea adaptată a modelului Renault K-ZE, sub marca Dacia, pentru a face față limitărilor drastice impuse de Comisia Europeană pentru constructorii auto.
Viitorul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în curând, va avea o autonomie de 250 km și va costa în jur de 15.000 de euro, potrivit unor informații publicate de Automobilwoche, din Germania. Publicația susține că numele pe care Dacia îl va folosi pentru acest model va fi diferit de K-ZE. Renault se bazează pe faptul că va reuși să vândă acest model la un preț de sub 10.000 de euro, cu tot cu subvențiile acordate de unele state europene, cum este cazul României.
Olivier Murguet, șeful vânărilor Renault Group, a declarat pentru Automobilwoche că limitele de CO2 impuse de UE sunt foarte „provocatoare”. Pentru mașinile Dacia, care au emisii mari de CO2 și prețuri mici, care împiedică utilizarea de tehnologii costisitoare, singurele soluții sunt motoare mai eficiente. Compania ia în calcul motoarele pe gaz și „pe termen lung, electrificarea”, spune Murguet.
Anterior, Gilles Normand, responsabil cu dezvoltarea de vehicule electrice la Renault, anunțase că modelul City KZ-E va ajunge în Europa, cu îmbunătățiri la capitolul siguranță și cu alt standard de încărcare.
În China, Ciy KZ-E se vinde cu aproximativ 8.000 de euro, echivalent în moneda locală, având dotări minime de siguranță, o baterie de 26,8 kWh și o viteză maximă de 105 km/h.
Mașina pe care o va vinde Dacia sub marca proprie va fi produsă tot în China, alături de versiunea chineză.
Modelul City K-ZE, care este produs în china și vândut sub marca Renault, are la origine platforma CMF-A a alianței și modelul cu benzină Kwid, dezvoltat și fabricat în India, pentru piața locală. El a fost adaptat și transformat pentru a deveni complet electric.