Dacia a înmatriculat 46.222 autoturisme, în luna octombrie, pe piața din Europa, majorându-și volumul vândut cu 33,5% comparativ cu anul anterior. Marca românească a avut o cotă de piață de 4,4% în luna a zecea, în creștere cu 0,6 puncte procentuale față de anul trecut, la o creștere de circa 12.000 de autoturisme peste nivelul din 2022, relevă datele analizate de Profit.ro.
Cu acest rezultat, Dacia atinge un volum de 464.902 autoturisme vândute pe piața europeană (UE plus EFTA plus Marea Britanie), cu o cotă de piață de 4,3% și o creștere de 21,2% față de anul trecut, și se pregătește să depășească cu cel puțin 20%, la finalul anului, rezultatul înregistrat în 2022.
În Uniunea Europeană, Dacia are o cotă și mai bună, depășind 5,1% în octombrie, cu cele 43.707 autoturisme, la o creștere de peste 35% a vânzărilor, potrivit ACEA. Pe totalul celor zece luni, cota de piață este aproape de 5%, cu un total de 434.182 autoturisme vândute (creștere de 22,7%).
Dacia este în acest moment pe locul 8 în UE, după numărul de autoturisme vândute, fiind depășită doar de marile branduri, VW, Toyota, Renault, Peugeot, Audi, BMW, Mercedes, precum și de rivalii de la Skoda, de care sunt însă destul de aproape. Marca Renault, care are 519.047 autoturisme vândute în primele zece luni ale anului, a reușit să depășească în 2023 rivalii de la Peugeot, care în 2022 au avut rezultate mai bune.
În ceea ce privește piața auto din România, aceasta este în prezent pe locul 10 în UE, ceea ce înseamnă că a pierdut două poziții în ultimii ani, chiar dacă vânzările au continuat să crească.
În total, cu 122.104 autoturisme înmatriculate de la începutul anului, România are o creștere de 15,4% ușor sub media europeană (16,7%), situându-se peste Grecia și Irlanda, dar sub Danemarca.
Raportat la numărul de locuitori, România continuă să aibă un grad de motorizare sub nivelul UE, având în vedere că este a șasea țară ca număr de locuitori.