Dacia a încheiat anul 2022 cu o creștere aproape de necrezut pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania, acolo unde vânzările generale de automobile au scăzut pentru mai multe luni consecutiv și au reușit să treacă simbolic pe creștere, în ultimele două luni ale anului.
Cu un volum total înmatriculat de 8.163 de unități în decembrie (creștere de 48,6%), Dacia a reușit să treacă la finalul lui 2022 cu puțin peste pragul de 60.000 de autoturisme vândute și înmatriculate în Germania, pe o piață dificilă, concurențială, pe care clienții cu bani sunt cei care fac legea.
Creșterea Dacia în anul care tocmai s-a încheiat a fost de 49,7%, adică o creștere a volumului cu aproape jumătate din cel realizat în anul anterior, o valoare despre care putem spune că ar fi fost greu de anticipat la începutul lui 2022, în plină criză de semiconductori.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE TABEL Scumpire considerabilă a carburanților de Anul NouPractic, cu excepția mărcilor premium Polestar, DS și Tesla, creșterea Dacia a fost cea mai mare din piață, într-un context complet nefavorabil, în care liderul pieței, VW, dar și alte mărci populare în această țară, precum Skoda sau BMW, au încheiat anul pe minus.
Chiar dacă în funcție de volumul vândut Dacia se află doar pe locul 15, rezultatul arată cât de mare este potențialul mărcii pentru anii următori, odată cu lansarea noilor modele Duster 3 și Bigster, dar și a viitoarelor modele electrice. În acest moment, cota de piață a mărcii Dacia în Germania a ajuns la 2,3%, o valoare mai mică decât performanțele mărcii din 2019, însă ea vine după un an 2021 de scăderi cauzate în special de pandemie și de restricțiile specifice.
Pe ansamblul pieței, luna decembrie a adus un final optimist pentru industria auto, cu o creștere de 38,1% față de decembrie 2021, care a ridicat volumul total înmatriculat în 2022 de Germania la 2,65 milioane de autoturisme, o creștere modestă, 1,1%, dar importantă.
CITEȘTE ȘI CLASAMENT Cea mai vândută mașină din România a fost, în decembrie, electricăDatele oficiale privind înmatriculările arată că germanii au preferat în continuare SUV-urile, care au ajuns la o cotă de 29,3%, în timp ce propulsia pe benzină a rămas cea mai populară, cu 32,6%, chiar dacă a scăzut cu un procent față de anul anterior.
La capitolul propulsie alternativă, autoritățile germane au raportat un volum de 827.321 hibride, 362.093 de PHEV și 470.559 de automobile complet electrice, care au ajuns la o pondere de 17,7% din totalul vânzărilor de mașini noi. Ca urmare a acestor cifre, emisiile de CO2 ale autoturismelor noi au scăzut cu 7,7% în 2022.
Potrivit KBA, pe lângă utomobilele noi cumpărate, alte 5,64 de milioane de mașini second-hand au fost vândute pe piața gemrmană, adică aproape dublu față de cele noi.