Dacia a depășit mărcile premium pe piața din Germania, la mașini electrice

Dacia a depășit mărcile premium pe piața din Germania, la mașini electrice
scris 17 nov 2022

Dacia reușește să țină pasul cu piața germană de automobile cu propulsie alternativă, chiar dacă nu are decât un singur automobil electric. Cota vehiculelor ecologice în vânzările Dacia este similară cu cea a pieței datorită motorizărilor GPL, în vreme ce cota de vehicule complet electrice este peste media pieței, relevă datele analizate de Profit.ro.

Cea mai mare piață auto din Europa, Germania, a ajuns în 2022 la o cotă de 45,8% din totalul vânzărilor de mașini noi reprezentată de mașinile cu propulsie alternativă, respectiv electrice, hibrid, plug-in, hidrogen sau gaz. Vehiculele cu propulsie integral sau parțial electrică au urcat deja la 26,8% din piață, cu circa cinci procente mai mult decât pe piața din România. Dacia a înregistrat pe această piață creșteri considerabile, mai ales datorită motorizărilor ecologice, care sunt oferite pe cele două noi modele, Spring (full electric) și Jogger (benzină cu GPL).

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Noua mega-rachetă a NASA a decolat pentru prima dată spre Lună CITEȘTE ȘI VIDEO Noua mega-rachetă a NASA a decolat pentru prima dată spre Lună

Potrivit datelor oficiale, din cele 2 milioane de autoturisme înmatriculate în primele zece luni ale acestui an în Germania, 951.743 au o motorizare ecologică, electrică, parțial electrică sau cu gaz (GPL sau CNG), adică aproape de jumătate. Ponderea lor a crescut cu aproape cinci puncte procentuale față de anul trecut.

Dacia este una dintre mărcile cu o pondere mare a propulsiilor alternative, având 20.228 de autoturisme ecologice, dintr-un total de 45.247 de vehicule înmatriculate în ianuarie – octombrie, adică 44,7%, foarte aproape de media pieței. Marca românească și-a dublat, practic, cota de mașini cu propulsie alternativă, de la 26% anul trecut, volumul total fiind mai mult decât dublu (8.257 în 2021).

Pe segmentul exclusiv electric, Dacia stă și mai bine, având o pondere în totalul vânzărilor mărcii de 18,3%, toate reprezentate de modelul Spring, în condițiile în care ponderea mașinilor complet electrice în vânzările de mașini noi din Germania a fost, în primele 10 luni ale anului, 14,8%.

Concret, în intervalul analizat, au fost înmatriculate 308.254 autoturisme complet electrice, din care cele ale Dacia au însumat 8.274 de unități. Cota de electrice în vânzările Dacia este mult peste cea a unor mărci de prestigiu de pe piață, precum Audi (11,9%), BMW (10,5%) sau Mercedes (9,2%), mărci care au deschis practic era mașinilor electrice din Europa.

Industria auto din România, pe val: a fost depășită producția de mașini din ultimii trei ani și se pregătește un an record CITEȘTE ȘI Industria auto din România, pe val: a fost depășită producția de mașini din ultimii trei ani și se pregătește un an record

Liderul incontestabil al pieței de vehicule complet electrice din Germania rămâne Tesla, cu peste 41.000 de autoturisme înmatriculate în acest an, urmată de VW, cu 37.755 autoturisme electrice, și Hyundai, cu 23.235 autoturisme electrice.

Diferența de aproximativ 12.000 de automobile cu propulsie alternativă înmatriculate de Dacia în Germania în acest an este constituită din motorizările ECO-G oferite pe toată gama și care reprezintă aproape 30% din totalul vânzărilor mărcii pe această piață. De altfel, Dacia este lider al segmentului de automobile cu propulsie pe gaz.

Dacia înregistrează în primele zece luni ale anului o creștere de circa 50% a vânzărilor de autoturisme, având cu 15.000 de unități înmatriculate în plus față de anul anterior, unul dintre cele mai mari avansuri din piață.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
dacia germania
vanzari electrice dacia