Grupul Renault caută soluții pentru a putea continua livrarea de automobile chiar dacă nu reușește să primească de la funizori toate componentele. Dacă în cazul mașinilor Renault problemele sunt destul de serioase, pentru Dacia situația este acceptabilă, deoarece sistemele electronice nu sunt atât de sofisticate.
Dacia va livra modelul Duster fără închidere centralizată, cel puțin pe piața din Franța. Publicația L’Argus trece în revistă toate problemele de componente pe care le au modelele grupului Renault, atât cele ale mărcii franceze, cât și cele ale mărcii românești.
Renault suferă mai mult, pentru că nu poate livra mașinile care ar fi trebuit să fie echipate cu frânarea de urgență AEB, în condițiile în care mașina ar trebui să fie echipată standard cu acest echipament. Potrivit informațiilor neoficiale, cei de la EuroNCAP se vor adapta situației: vor anunța că rezultatul de cinci stele nu este valabil pentru modelele care nu au primit acest echipament, din cauza condițiilor excepționale. Modelele afectate de această problemă sunt Zoe, Clio și Captur, iar versiunile fără echipamentele AEB vor avea prețul micșorat. De asemenea, o problemă este display-ul unora dintre modele, respectiv Kangoo, vechea generație, noul Express, Trafic și Master. Soluția acestei probleme, pe care a avut-o și Dacia, dar pe Duster pre-face-lift, a fost să echipeze mașinile cu un produs after-market.
La Dacia, problemele majore sunt cele cu compresoarele de aer condiționat, care au ca furnizori Marelli, Bosch și Continental, fără de care mașina nu poate fi asamblată. Din acest motiv, apar întârzierile de producție și, unde este cazul, opriri ale liniilor. De asemenea, sunt probleme cu unitățile de control al airbagurilor, care nu pot fi eliminate din automobile. Una dintre problemele care s-a rezolvat la Dacia, în schimb, este cea a sistemelor de închidere centralizată, atât pe Duster, cât și pe Sandero. Acestea pot lipsi de pe mașini, la momentul livrării, pentru a fi echipate ulterior, pe măsură de componentele sunt furnizate.
Pe piața din România nu există încă mașini care să fie livrate fără sistem de închidere centralizată, cel puțin din informațiile existente la acest moment. Reprezentanții Dacia au precizat pentru Profit.ro că singura situație de aceste fel a fost cea referitoare la sistemele multimedia, care echipau modelul Duster, înainte de face-lift. După restilizare, mașina a primit un nou sistem multimedia.
Dacia fost nevoită să oprească producția în acest an pentru circa 30 de zile, de la începutul anului, înregistrând pierderi din cauza automobilelor care nu au mai fost asamblate de câteva sute de milioane de euro. Și cealaltă uzină auto din România, Ford, a fost nevoită să oprească producția în mod repetat sau să reducă schimburile din uzină, ca urmare a crizei de semiconductori.