Piața de autovehicule din România a crescut masiv în luna august, cu aproape 40%, potrivit datelor privind înmatriculările analizate de Profit.ro. Segmentul de autoturisme a avut o creștere și mai puternică, de aproape 50% comparativ cu anul trecut.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Comportamentul cumpărătorilor români de automobile dovedește să Programul Rabla a creat o dependență, anul acesta fiind înregistrate evoluții slabe în prima jumătate a anului, din cauza așteptării demarării programului de subvenționare a achiziției de mașini. La acesta se adaugă cele 90 de zile pe care le are un nou proprietar de vehicul pentru înmatriculare, astfel că avem o primă explicație a faptului că în luna august s-a înregistrat cea mai mare creștere a înmatriculărilor de vehicule, în general, și de autoturisme, în particular, din acest an.
Potrivit cifrelor oficiale, s-au înregistrat 20.981 de vehicule, cu 38,81% mai multe ca în august 2020, dintre care 16.129 au fost autoturisme, cu 5.000 mai multe decât în 2020, adică un plus de 44,56%. Autovehiculele comerciale ușoare au înregistrat o creștere de 28,34%, cu un volum de 1.689 unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai multe autoturisme au fost înmatriculate și în august de Dacia, cu 6.298 unități, care reușește aproape să-și dubleze volumul de anul trecut (3.757), recuperând mare parte din scăderile din ultimele luni. Pe locul al doilea s-a situat Hyundai, cu 1.208 autoturisme înmatriculate, cu 121% mai multe ca anul trecut. Pe locul al treilea s-a situat Toyota, cu 1.097 de unități, urmată de Volkswagen, 985, Renault, 900, Ford, 761, și Skoda, 760. După cum se poate vedea, marii câștigători din august sunt mărcile asiatice, liderii pieței de autoturisme de import având creșteri mult mai mici ale volumelor vândute. VW a crescut, de exemplu, cu numai 12%, iar Renault, cu 22%. Marii câștigători ai programului Rabla care și-a arătat efectele în luna august și, probabil, va continua să se reflecte și în înmatriculările din septembrie, sunt însă modelele Dacia: Logan, cu 2.440, Duster, cu 2.295 unități, și Sandero, cu 1.466 unități, au fost preferatele românilor, în noile lor generații. În urma lor, la mare distanță, s-a situat SUV-ul Puma de la Ford, cu 407 unități, urmat de VW Polo, cu 347 unități, și Toyota Corolla, cu 317 unități.
Și piața de vehicule electrice a cunoscut un puternic imbold cu ajutorul Rabla Plus, care a adus subvenții de până la aproximativ 10.000 de euro pentru fiecare mașină cumpărată. Cel mai vândut model a fost Renault Zoe, cu 72 de unități, urmat la mică distanță de Hyundai Kona, cu 71 de unități, de VW e-Up, cu 54 de automobile înmatriculate, ID.4, cu 36, și ID.3, cu 32 de unități, precum și Skoda Enyaq, cu 17 unități. Au mai fost vândute Peugeot 208 și 2008, Fiat 500, Skoda Citigo, Mini CooperSE, Opel Corsa, DS3 Crossback, Smart EQ, Mercedes EQA, Audi E-tron, Honda E, BMW i3, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Kia Niro, și alte modele electrice, în total fiind înmatriculate 429 de vehicule cu propulsie exclusiv electrică.