Tarom a pierdut exclusivitatea curselor aeriene operate pentru parlamentari, Camera Deputaților cerând acum oferte din piață de la toate companiile care pot asigura zborurile cerute și confirmând astfel informațiile transmise recent de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Tarom, astăzi al treilea transportator aerian de pasageri din România, din punct de vedere al numărului de pasageri transportați, poate pierde și mai mult din piața locală în fața Wizz Air și Blue Air.
Mai este interesant: În ultimele săptămâni, Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, a renunțat la a mai opera curse în programul de iarnă din Timișoara, Oradea și Craiova. De asemenea, Blue Air a anulat zborurile Iași-Cluj-Timișoara, motivând unele fricțiuni în ceea ce privește relația cu aeroportul din Timișoara.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Camera parlamentară a anunțat oficial că așteaptă oferte pentru servicii de transport aerian, pe toate rutele naționale interne, operabile de către companii aeriene la acest moment, fiind dispusă să achite între 2,4 milioane lei și 3,6 milioane lei pentru intervalul 1 mai 2018 – 31 decembrie 2018, cu posibilitatea prelungirii până la 30 aprilie 2019.
Sunt cerute curse aeriene între București și Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timișoara și, respectiv, Constanța.
Profit.ro a anunțat luna trecută că, în condițiile în care companiile aeriene private au introdus zboruri zilnice din București către multe orașe din țară, parlamentarii vor ca înțelegerile Legislativului privind furnizarea de călătorii interne cu avionul pentru aleși să fie schimbate, astfel încât Tarom să nu mai aibă exclusivitate.
Contractul cu Tarom expiră în luna aprilie.
Solicitarea a venit din partea deputaților din Iași, care au cerut conducerii Camerei Deputaților să analizeze oportunitatea colaborării și cu alte companii, în condițiile în care pentru Iași sunt operatori privați cu multe curse zilnice Iași-București, iar pentru deputați ar fi util să aibă la dispoziție mai multe opțiuni de deplasare.
CITEȘTE ȘI Operatorii aerieni analizează utilizarea unei tehnologii de identificare a pasagerilor dispuși să accepte călătoria cu o altă cursăPotrivit deputaților, conducerea Senatului a luat deja decizia de a permite contractarea și a altor zboruri decât cele ale companiei de stat.
Majoritatea companiilor low cost au introdus zboruri interne între Capitală și celelalte mari orașe din țară, cu prețuri mai mici de 100 lei pentru un drum, după ce mulți ani Tarom a fost acuzată de tarifele mari practicate pe rutele interne.