Ford a realizat o statistică privind modul de utilizare a modelului Kuga PHEV, care funcționează cu motor pe benzină și baterie cu reîncărcare la priză. Datele transmise arată că proprietarii acestor mașini nu „uită” să încarce, așa cum sugerau unele analize de piață, astfel că mașina aduce o îmbunătățire importantă a consumului de carburant.
Motorizările plug-in hybrid sunt cea mai avansată formă de propulsie hibrid, utilizând un motor cu combustie și un motor electric acționat de o baterie de capacitate mică. În cazul în care bateria este încărcată, ea permite rularea pentru circa 50 – 60 km exclusiv electric, iar în timpul mersului asigură o recuperare a energiei care suplimentează necesarul de putere al mașinii și permite o reducere substanțială a consumului de benzină. Din aceste considerente, mașinile PHEV (plug-in hybrid vehicle) au fost acceptate de autoritățile europene ca mașini ecologice, cu emisii reduse, iar calculul emisiilor ține cont de consumul mediu al mașinii cu bateria încărcată. Cu toate acestea, unele analize realizate de instituții independente au arătat că șoferii de mașini PHEV uită adesea să încarce mașina, astfel că avantajele motorizării hibrid dispar aproape în totalitate, iar consumul crește corespunzător cu cilindreea motorului cu combustie.
Ford demontează astfel de concluzii cu ajutorul unor statistici realizate cu ajutorul datelor culese de la mașinile Kuga PHEV, un model care a ajuns lider în Europa pe acest segment. Potrivit statisticilor, culese anonimizat cu ajutorul tehnologiei de conectare ale mașinilor, utilizatorii acestui model au încărcat în mod regulat bateria, în special noaptea. Concret, datele arată că, la fiecare 100 de zile, au fost înregistrate în medie 71 de sesiuni de încărcare. Concluzia Ford a fost că încărcările s-au făcut în zilele în care a fost folosită mașina. O altă informație este cea legată de nivelul de încărcare, care indică foarte clar cât de util este sistemul hibrid. Astfel, în perioadele de conectare ale mașinii (când se colectează date), gradul mediu de încărcare a bateriei a fost de 30%, ceea ce înseamnă că bateria este încărcată adesea înainte de a se descărca complet. Acest lucru subliniază că sistemul hibrid este funcțional și generează reduceri importante de emisii de CO2.
CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe RomâniaFord mai spune că distanța medie anuală parcursă de proprietarii modelului Kuga PHEV a fost de 10.000 km, ceea ce reprezintă o reducere a emisiilor de 1,1 tone CO2 comparativ cu același model echipat cu motor 1.5 benzină. Distanța medie parcursă zilnic a fost de peste 100 km, cu vârfuri înregistrate în lunie de vară (iulie – septembrie), ceea ce înseamnă că automobilul a fost folosit inclusiv pentru concedii.
Ford Kuga PHEV a fost cel mai vândut automobil din acest segment, în 2021, în Europa, cu 48.000 de exemplare, potrivit datelor transmise de companie (vânzări pe 20 de piețe europene). Ford spune că vânzările vehiculelor plug-in hibrid și electrice au avut o pondere de 19% din toate vehiculele noi vândute în 2021, în comparație cu 21,7% pentru vehiculele cu motor diesel. Mai mult de jumătate din vehicule Kuga vândute în 2021 au fost plug-in hibrid sau full-hibrid. Datele Jato Dynamics analizate de Profit.ro arată că Ford Kuga a înregistrat vânzări totale, în Europa, de 106.435 vehicule, fiind depășit, în clasa C-SUV, de Hyundai Tucson, Peugeot 3008, VW Tiguan și Volvo XC40. Asta înseamnă că aproape jumătate din vânzările Kuga au fost reprezentate de motorizările PHEV.
CITEȘTE ȘI Renault anunță data lansării lui Sandero electric“Nu orice client poate trece direct de la benzină sau motorină la un vehicul complet electric. Acesta este motivul pentru care am creat modelul nostru Kuga Plug-In Hybrid care oferă ce este mai bun din ambele lumi și vânzările peste orice alt tip de PHEV în Europa ne arată că am avut exact rețeta corectă,” a declarat Glen Goold, Ford Kuga Vehicle Line Director. “Ford este dedicat unui viitor electrificat, iar mașinile precum Kuga Plug-In Hybrid ajută clienții să facă acest pas împreună cu noi.”
Ford Kuga PHEV are un consum de energie electrică de 14,8 kWh/100 km, când rulează exclusiv electric, și de 0,9 – 1,3 litri/100 km de carburant, când rulează în modul EV Auto (recuperarea automată a energiei electrice și utilizarea motorului electric pentru îmbunătățirea performanțelor). Bateria acestui model oferă o autonomie de până la 65 km WLTP, cu un maxim de 71 – 89 km în urban. Cu bateria descărcată, mașina are un consum de 5,2 – 6 litri/100 km.