Grupul chinez Leapmotor va începe să producă mașini electrice mici la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, ca parte a societății mixte create de cei doi producători auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Producția modelului TO3 al Leapmotor va începe în trimestrul doi din 2024, folosind tehnica SKD (seturi semidezasamblate care sunt incluse în vehicule), susțin sursele, arată Agerpres.
Cei doi producători auto nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația.
În 2023, Stellantis NV anunța că achiziționează o participație de 21% în Leapmotor, pentru 1,6 miliarde de dolari, într-o resetare a strategiei sale din China, ce vizează concentrarea pe vehiculele electrice (EV), după ani de vânzări slabe pe cea mai mare piață auto din lume.
De asemenea, producătorul chinez de vehicule electrice a anunțat formarea unei societăți mixte cu Stellantis, care va avea în afara Chinei drepturi exclusive pentru exportul, vânzarea și producția de la uzina Zhejiang Leapmotor Technology. În plus, Stellantis, care deține mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep și Peugeot, obține acces la componente și anumite tehnologii ale producătorului chinez de automobile electrice.
Anterior presa anunțase că Stellantis ia în considerare complexul Mirafiori din Torino, Italia, ca bază pentru producția europeană a Leapmotor.
CITEȘTE ȘI FOTO VW a prezentat noul ID.Buzz GTXStellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo.
Stellantis devine oficial acționar strategic al Leapmotor, printr-o investiție de 1,5 miliarde euro, care îi asigură aproximativ 20% din compania chineză, fondată în 2015.
CITEȘTE ȘI Deficitul a urcat cu peste 14 miliarde de lei doar în septembrie și a ajuns la 56,4 miliarde lei (3,55% din PIB) pentru primele nouă luni„Prin intrarea într-un parteneriat strategic bazat pe punctele forte ale celor două companii, Stellantis și Leapmotor creează un jucător de succes și competitiv în mobilitatea electrică în China și în întreaga lume”, transmite Stellantis, care va primi două locuri în consiliul de administrație al Leapmotor.
În același timp, cele două companii vor pune bazele unui joint-venture numit Leapmotor International, care va avea ca scop vânzarea de automobile destinate piețelor globale. Stellantis va prelua această activitate cu ajutorul rețelei proprii existente la nivel global, urmând să aibă 51% din acțiunile noii companii, care va deține dreptul exclusiv de distribuire și vânzare a mașinilor Leapmotor pe piețele din afara Chinei.
În urma acordului semnat de cele două companii, Stellantis va primi acces la ecosistemul vehiculelor electrice Leapmotor și la tehnologia dezvoltată în China de acesta, ceea ce va permite companiei franco-italiano-americană, controlată de familiile Agnelli și Peugeot, să revină pe piața din China cu noi proiecte, după ce s-a retras în urmă cu un an.
„Pe măsură ce are loc consolidarea printre start-up-urile de top de vehicule electrice din China, devine din ce în ce mai clar că doar câțiva dintre acești jucători de succes și agili, precum Leapmotor, vor ajunge să domine segmentele majore din China”, a spus Carlos Tavares, CEO al Stellantis.
„Astăzi marchează o piatră de hotar majoră în istoria Leapmotor și sunt extrem de mândru să contribui la aceasta alături de domnul Tavares și echipa sa”, a declarat Zhu Jiangming, fondator și CEO al Leapmotor.
CITEȘTE ȘI FOTO Renault a dezvăluit Kardian și conceptul Niagara, înlocuitorul lui Oroch, echipat cu sistemul 4WD pe care îl va primi și Duster 3Leapmotor a crescut rapid în ultimii ani cu ajutorul tehnologiilor dezvoltate de companie, atât pe segmentul de propulsii electrice, cât și pe cel de mașini hibrid. Cea mai nouă platformă electrică lansată (Leapmotor 3.0) a atras atenția jucătorilor auto la nivel global, fiind solicitată inclusiv de VW, pentru producția de automobile destinate pieței din China. Caracteristicile sale de conectare și integrare modulară a tehnologiilor specifice vehiculelor inteligente sunt controlate central și asigură o funcționare fluidă și eficientă, trăsături pe care toți producătorii de automobile le caută în acest moment pentru noile generații de automobile.
Cei de la Leapmotor spun că în următorii trei ani planul de produse ar trebui să acopere toate segmentele de la A la E, bazate pe o arhitectură tehnică unică și trei platforme extrem de scalabile, echipate cu motoare electrice cu range extender (hibrid).
Finalizarea tranzacției prin care Stellantis cumpără 20% din acțiunile Leapmotor va fi condiționată de procedurile obișnuite, inclusiv de aprobările de reglementare.