Industria auto va trebui să reducă greutatea bateriilor vehiculelor electrice cu 50% în următorii 10 ani pentru a face electrificarea semnificativă din punct de vedere ecologic, a declarat directorul general al grupului Stellantis, transmite Reuters.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat în timpul Forumului pentru Libertatea Mobilității al producătorului de automobile că realizarea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric (EV) cu o ”autonomie decentă” de 400 de kilometri necesită în prezent, în medie, aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare față de o mașină tradițională, scrie News.ro.
”Din punct de vedere al mediului... nu cred că are sens”, a spus Tavares.
CEO-ul Stellantis a spus că industria auto, bazată pe noua știință, trebuie să realizeze un progres în ceea ce privește densitatea puterii celulelor.
"Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare față de un vehicul convențional", a spus el.
Tavares a adăugat că acest lucru ar ajuta, de asemenea, la rezolvarea problemei deficitului de litiu, un element cheie în majoritatea bateriilor actuale.
Forumul pentru Libertatea Mobilității organizat Stellantis - care miercuri și-a desfășurat a doua sesiune anuală - a fost înființat de grup după ce a decis să părăsească grupul european de lobby auto ACEA la sfârșitul anului 2022.
CITEȘTE ȘI Norvegia bifează premiera la nivel mondial: Mașinile electrice le vor depăși pe cele alimentate cu benzinăAcesta este conceput pentru a promova discuțiile cu părțile interesate privind acoperirea problemelor și tendințele mobilității și implicațiile acestora asupra încălzirii globale.
În timpul forumului, Tavares a spus, de asemenea, că nu vede hidrogenul ca o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea actuală în masă, din cauza costurilor sale ”înalte”, chiar și presupunând că energia folosită pentru a produce hidrogen este curată.
”Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluție pentru flotele marilor corporații, dar cu siguranță nu pentru cetățenii normali”, a spus Tavares.