Șeful Stellantis spune că producția de autovehicule din unele uzine din SUA a încetinit din cauza problemelor de producție. El a făcut referire directă la brandul RAM, ca exemplu, spunând că mașinile trebuie reparate imediat după ce sunt produse.
Rata de producție de automobile care nu necesită remedieri ale defecțiunilor la ieșirea de pe liniile de fabricație a scăzut, în uzinele Stellantis din SUA, potrivit lui Carlos Tavares, care a precizat în conferința de presă în care a prezentat rezultatele semestriale că această situație crește costurile de producție foarte mult.
„Un al doilea efect este acela că încetinește expedierea vehiculelor pe piață”, a spus Tavares, care a mai adăugat că există și un alt treilea efect. „Poți crea alte probleme de calitate, dacă nu lucrezi bine, pentru că reparațiile se fac în afara liniei de asamblare și uneori le faci creând alte probleme de calitate”.
CITEȘTE ȘI Porsche - afectată și financiar după scăderea vânzărilorStellantis a anunțat rezultate financiare foarte slabe pentru primul semestru al acestui an, cu o scădere drastică a profitului, la jumătate, respectiv 5,6 miliarde euro. Una dintre cauzele principale este piața din SUA, unde veniturile au scăzut cu 16%, după un declin de 18% al vânzărilor, ceea ce l-a determinat pe șeful companiei să spună că „rezultatele sunt sub așteptări”.
Costurile tot mai ridicate de producție au determinat scăderea marjei operaționale a Stellantis de la 14,4%, la 10%.
„Rezultatele companiei pentru prima jumătate a anului 2024 nu corespund așteptărilor noastre, reflectând atât un context industrial dificil, cât și dificultățile noastre operaționale. Au fost necesare măsuri corective și au fost luate pentru a rezolva aceste probleme”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis.