Printre posibilii înlocuitori ai lui Carlos Ghosn la șefia companiei Renault se numără patru dintre adjuncții săi din acest moment, dar și unul din vicepreședinții Toyota. Procesul de recrutare a viitorului CEO al Renault Group a început de mai mult timp, pentru a fi finalizat până la momentul retragerii din funcție a lui Ghosn.
Carlos Ghosn își încheie mandatul de CEO al Renault Group în acest an, iar Consiliul de Administrație derulează de mai multe luni procesul de recrutare a succesorului său. Carlos Ghosn în persoană supraveghează căutarea, dat fiind faptul că el va rămâne președinte al Consiliului de Administrație, așa cum a făcut-o și la Nissan.
Potrivit Automotive News, cei patru candidați care se luptă pentru a fi desemnați sunt patru dintre ofițerii companiei, persoanele cu cele mai mari responsabilități după Carlos Ghosn, după ce ultimul COO, numărul 2, Carlos Tavares, a plecat din Renault, preluând conducerea PSA Group.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primul este Thierry Bollore, Chief Competitive Officer, în vârstă de 54 de ani, posesor al unei diplome MBA de la Universitatea Paris Dauphine. A făcut carieră la Micheline, inclusiv ca vicepreședinte, a devenit vicepreședinte la Renault în 2012 și a preluat activitățile de producție și coordonarea furnizorilor.
Al doilea candidat este Stefan Muller, Chief Performance Officer, un specialist în industria auto, care a lucrat pe rând pentru BMW, unde a condus rețeaua de dealeri din SUA, apoi pentru Ford, pentru divizia premium din Europa, invlusiv la Volvo, apoi pentru Volkswagen și pentru ADAC, unde a lucrat ca CEO. În 2012 a devenit șef peste activitatea Renault în Europa, iar în 2016 a fost promovat ca CPO.
Thierry Koskas, șeful marketingului și vânzărilor, este al treilea potențial conadidat din interiorul companiei. La 54 de ani, el are o carieră de 20 de ani în cadrul Renault, a absolvit aceeași școală ca și Carlos Ghosn și a condus afacerile din Argentina ale companiei, până anul trecut, când a fost promovat. Printre atribuțiile sale se numără și dezvoltarea gamei electrice a mărcii.
Unul din șefii Nissan este și el luat în calcul de board-ul Renault, Jose Munoz fiind Chief Performance Office al companiei japoneze la care Renault deține un pachet semnificativ de acțiuni. Munoz are 52 de ani, este absolvent de inginerie nucleară și a fost vicepreședinte al Nissan America de Nord.
Pe lângă cei patru, ca posibile nume de succesori au fost vehiculate și cele ale lui Patrick Pelata, care anterior deținuse poziție de COO, mâna dreaptă a lui Ghosn și cel care coordona activitatea operațională a grupului. Acesta are șanse minime, dat fiind faptul că a părăsit compania în urma unui conflict. Mai mult, după plecare el n-a confirmat aptitudinile sale, nefiind recrutat de nicio altă companie de anvergură.
Celălalt COO din madatul lui Ghosn, Carlos Tavares, chiar dacă este trecut pe lista posibililor înlocuitori, are și mai puține șanse. El conduce PSA Group, este într-o poziție extrem de favorabilă în companie, cu rezultate remarcabile de la preluarea mandatului, iar despărțirea de Renault s-a făcut, ca și în cazul lui Pelata, ca urmare a unui conflict. El a declarat că se simte în stare să conducă o companie auto din poziția de CEO, iar la scurt timp Renault a anunțat că se desparte de Tavares, după ce toată lumea îl vedea ca succesor al lui Ghosn.
Un alt nume, însă, de data aceasta fără legături cu Renault, a fost vehiculat în presă ca posibil candidat la șefia Renault. Este vorba despre Didier Leroy, un francez care conduce Toyota Motors din poziția de vicepreședinte.
În fine, un ultim nume despre care s-a scris că a fost luat în calcul este cel al lui Fabrice Bregier, fost COO al Airbus, care a părăsit compania după ce a pierdut șansa de a deveni CEO al constructorului de aeronave.
Procesul de recrutare ar trebui să se încheie în luna februarie, moment în care ar fi pregătită retragerea glorioasă a lui Carlos Ghosn și predarea ștafetei succesorului său. Pe data de 16 februarie este programată conferința de prezentare a rezultatelor financiare din 2017 a Renault Group.