CEO-ul PSA Group, Carlos Tavares, crede că între fabricile Opel și cele ale PSA Group, în care sunt produse mașinile Peugeot și Citroen, este o diferență destul de mare. Șeful PSA a vizitat uzinele Opel din Zaragoza, Spania, și din Russelsheim, Germania, pentru face o comparație privind modul în care funcționează și care sunt diferențele între cifrele de eficiență.
„Diferențele pe care le-am văzut până acum sunt chiar mari”, a spus Tavares la Frankfurt, potrivit Automotive News, comparând activitatea uzinelor franceze și cele ale partenerilor nemți.
„Ce am văzut până acum este faptul că PSA este mai productivă și mai eficientă decțt facilitățile Opel”, a mai spus șeful PSA. „Aștept să văd situațiile în care Opel este mai bună decât PSA, astfel încât oamenii de la PSA să învețe”.
Opel, alături de marca britanică Vauxhall, are șase uzine în Europa, pe lângă cele din Zaragoza și Russlesheim, fiind funcționale și două în Marea Britanie, o a doua în Germania, la Eisenach, precum și una în Polonia, la Gliwice. În Austria, Germania și Ungaria există alte trei uzine care produc motoare.
Există suspiciuni privind oprirea unora dintre facilități după ce modelele Opel vor folosi platformele PSA, fiind eliminate astfel unele necesități de producție. Cea mai mare problemă a fabricilor Opel este ce a a încărcării reduse în procesul de fabricație, față de capacitatea maximă. Cea mai eficientă fabrică, cea din Zaragoza, produce la 78% din capacitate, în timp ce la Eisenach uzina funcționează la 65%, iar la Russelsheim, la 51%. Pentru comparație, uzinele PSA din Franța produc la 83%, cea mai mare, și 100% alte două uzine.
În acest moment, Opel produce două din modelele sale, Crossland și Grandland, pe platofrme comune cu Peugeot și Citroen. Primul este produs de Opel, în Zaragoza, în timp ce al doilea este produs de PSA, în uzina Peugeot din Sochaux. Urmează Opel Combo, vehicul comercial, și noua generație Corsa, ce va fi lansată în 2019. Tavares a spus că toate cele patru modele vor acoperi 50% din vânzările Opel, la acel moment.
Opel a înregistrat pierderi în acest an, calculele Automobilwoche vorbind despre circa 4 milioane de euro pe ziua de producție. În luna noiembrie, noul CEO al Opel, Michael Lohscheller va prezenta planul de redresare al companiei. Principala țintă nu este de creștere a vânzărilor, ci de eficientizare.