Compania aeriană irlandeză Ryanair vrea să crească traficul de pasageri din și înspre România cu 40% în anul fiscal 2018 și să conecteze Bucureștiul cu toate marile orașe financiare europene, potrivit directorului de vânzări și marketing pentru Europa Centrală și de Est, Denis Barabas.
"Vrem să conectăm Bucureștiul cu principalele capitale de afaceri din Europa. România are încă multe de oferit", a declarat Barabas într-un interviu pentru SeeNews.
În prezent, Ryanair oferă zboruri din București către șapte capitale europene, anume Atena, Berlin, Bruxelles, Dublin, Londra, Madrid și Roma, la care se adaugă curse spre Bologna, Milano, Palermo, Bristol și Timișoara. Zborurile către orașele italiene sunt cele mai aglomerate, potrivit lui Barabas.
CITEȘTE ȘI România domină clasamentul aeroporturilor europene cu cel mai rapid avans al traficului de pasageri. Presa străină: Nu veți ghici niciodată cine conduce topul!Directorul de marketing a subliniat că Ryanair este mereu receptivă la planurile care presupun modernizarea sau construirea de aeroporturi în România, în condițiile în care urmărește să își extindă operațiunile pe această piață.
Cel mai mare operator aerian low-cost din Europa estimează că va transporta aproximativ 2,6 milioane de pasageri din și înspre România în anul fiscal 2018 (perioada aprilie 2017-martie 2018), reprezentând o creștere anuală de 40%. Compania vrea să lanseze 13 noi rute pe piața românească în această vară.
La nivel de grup, Ryanair vizează creșterea traficului cu 2 milioane de pasageri în anul fiscal 2018, până la 119 milioane, spune Barabas, care avertizează însă că planurile de creștere pe piețele din Europa ar putea fi îngreunate din cauza ieșirii Marii Britanii din UE.
“Incertitudinea legată de Brexit și de rezultatul negocierilor pentru ieșirea din UE va continua să planeze asupra afacerilor în anul fiscal 2018”, notează el.
În ianuarie, directorul financiar al companiei, Neil Sorahan, a opinat că Ryanair ar putea renunța la zborurile din Marea Britanie după ieșirea țării din Uniunea Europeană, mutarea fiind preferabilă demersurilor pentru obținerea autorizațiilor în vederea continuării operațiunilor pe această piață post-Brexit.
Și constructorul francez de avioane Airbus s-a arătat îngrijorat de efectele unui Brexit "dur" asupra operațiunilor companiei din Marea Britanie, unde deține o fabrică de aripi de avioane.