Alianța Renault Nissan Mitsubishi, din care face parte și Dacia, merge mai departe și se consolidează, după ce nu cu mult timp în urmă Carlos Ghosn amenința cu destrămarea ei. Între timp, liderul Renault a primit propunerea pentru un nou mandat de CEO și vrea să facă cele trei companii să funcționeze „ca una singură”.
Alianța a dat publicității un amplu material informativ, inclusiv declarații ale liderului Carlos Ghosn, care au ca scop „creșterea cooperării și crearea de noi oportunități de sinergie”.
Liderii proiectului de extindere a Alianței au stabilit lărgirea convergențelor în achiziții, inginerie și producție, precum și în lanțul de aprovizionare. Au fost introduse două noi funcții de convergență în calitate și satisfacția clienților, precum și în aftersales. A fost creată și o nouă funcțiune, de Business Development, în cadrul organizației.
Anterior, fuseseră anunțate ținte pentru creșterea sinergiilor de peste 10 miliarde până în 2022. Acum la ținte este adăugată o nouă propunere: 14 milioane de vehicule vândute anual, la finele planului, în 2022, o creștere uriașă de la cele 10,6 milioane în 2017, vândute la nivel global de cele trei companii membre, Renault Group (Renault, Dacia, Lada, Samsung), Nissan Motor (Nissan și Datsun) și Mitsibishi.
Carlos Ghosn, președinte și CEO al Alianței Renault Nissan Mitsubishi: „Accelerăm convergența pentru a susține companiile membre cu sinergii în creștere. Alianța va accelera „turbo” performanțele și creșterea companiilor membre, în timp ce va păstra autonomia și strategiile distincte ale Renault, Nissan și Mitsubishi Motors”.
Potrivit anunțului, proiectele inițiate vor conduce la o nouă structură organizațională, ce va fi revizuită și finalizată după ce vor fi consultați și reprezentanții angajaților. Recomandările detaliae vor fi apoi înaintate forurilor de decizie din cele trei companii. Implementarea planului de convergență ar trebui să înceapă la 1 aprilie 2018.
Primul pas va fi ca Mitsubishi să intre în structura de achiziții, dezvoltarea afacerii, calitate și satisfacțai clienților la 1 aprilie. Apoi, gradual, va fi inclusă și în celelalte structuri ale Alianței, din 2019.
Au fost numiți șefi ai diferitelor structuri ale Alianței, pentru a se ocupa de fiecare segment de activitate, dela dezvoltare de platforme comune, la achiziții, cercetare, calitate, aftersales.
Planul pe 6 ani prevede ca la final, folosirea arhitecturilor comune să conducă la 9 milioane de vehicule să utilizeze cele patru platforme comune, de la două milioane pe două platforme, în 2016. Folosirea grupurilor motopropulsoare comune va crește de la o treime în 2016, la 75% în 2022.
Sunt prevăzute lansari pentru 12 modele pur electrice, construite pe noi platforme comune, precum și pentru 40 de modele cu diferite grade de autonomie, pentru ca, la final, să conducă la vehicule cu autonomie completă, incluzând „robo-vehicule” și operațiuni de ride-hailing.
Singura mențiune a posibilității transformării într-o singură entitate a fost în declarația lui Carlos Ghosn: Sunt încrezător că aceste proiecte pentru întărirea și accelerarea convergenței în funcțiuni cheie va accelera sustenabil creșterea și profitabilitatea companiilor membre. Cu Alianța 2022, vom crește cu trei companii sau, mai mult, vom performa în creștere precum una singură.”