BYD începe să atragă atenția în Europa: SUV-ul Seal U a depășit VW Touareg, în segmentul SUV-urilor mari, și s-a apropiat de BMW X5

Auto/Transporturi   
BYD începe să atragă atenția în Europa: SUV-ul Seal U a depășit VW Touareg, în segmentul SUV-urilor mari, și s-a apropiat de BMW X5

Cel mai mare producător de automobile electrice și hibride cu încărcare din lume, BYD, a dat prima lovitură pe piața din Europa, cu modelul Seal U, un automobil complet electric ce se vinde pe piața din Europa la prețuri foarte bune pentru segmentul din care face parte.

BYD și-a depășit rivalii europeni pe segmentul SUV-urilor mari, E-SUV, în care liderul tradițional, VW Touareg, și-a pierdut din popularitate în fața unor rivali asiatici, precum Hyundai Santa Fe ori Kia Sorento.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Companie aeronautică americană prezintă mașina electrică zburătoare. Cu cât o vinde CITEȘTE ȘI VIDEO Companie aeronautică americană prezintă mașina electrică zburătoare. Cu cât o vinde

Chiar dacă cifrele de vânzări din 2024 nu ridicau mari probleme din partea producătorilor chinezi, ofensiva mărcii BYD în Europa pare că prinde tot mai multă consistență și începe să atragă atenția publicului. SUV-ul BYD Seal U a vândut în luna ianuarie 2.700 de unități, potrivit cifrelor preliminare Data Force, depășind astfel vânzările Hyundai Santa Fe (1.400 unități), Kia Sorento (1.200 unități), Toyota Land Cruiser (1.000 unități) și VW Touareg (900 unități). Rezultatul anunțat este cu atât mai surprinzător cu cât modelul este, practic, în primul său an de lansare, după ce în 2024 a vândut doar 24 de unități, în prima lună a anului.

Vânzările lui Seal U s-au apropiat în același timp de cele ale liderului segmentului premium E-SUV, BMW X5, care a vândut în ianuarie 3.400 de exemplare, și de cele două modele electrice ale mărcilor germane, Audi Q6 e-tron, care a vândut 3.300 de exemplare, și Mercedes GLE, cu 2.750 unități.

Dacia Sandero începe anul în forță, pe primul loc în Europa. Dacia Duster, pentru prima dată lider în segmentul B-SUV CITEȘTE ȘI Dacia Sandero începe anul în forță, pe primul loc în Europa. Dacia Duster, pentru prima dată lider în segmentul B-SUV

Volumul lui Seal U a fost mai mare și decât cel al altor modele de dimensiuni apropiate, precum Nissan X-Trail sau Hyundai Ioniq 5.

BYD Seal U este un SUV care are în comun cu limuzina Seal atât designul cât și o bună parte din componente, similar cu legătura dintre Tesla Model Y cu Model 3. Surprinzător, prețul lui Seal U este mai mic decât cel al limuzinei Seal, și începe de la aproximativ 43.000 de euro, pentru versiunea cu baterie mai mică, cu aproape 20.000 de euro mai puțin decât celebrul VW Touareg.

SUV-ul Seal U este oferit cu două opțiuni de baterie, de 71,8 kWh și de 87 kWh, care oferă o autonomie de până la 500 km, versiunea mai scumpă, și de 420 km, versiunea de intrare în gamă.

Mașina produsă de BYD în China și importată cu un tarif vamal suplimentar de 17%, unul dintre cele mai mici tarife aplicate de UE mărcilor chineze, ca urmare a faptului că producătorul a colaborat în timpul anchetei realizate de Comisia Europeană. În total, cu tot cu taxa vamală anterioară, mașinile BYD au obligația vamală de 27% aplicată la prețul de facturare la importul pe teritoriul UE.

Dacia Sandero începe anul în forță, pe primul loc în Europa. Dacia Duster, pentru prima dată lider în segmentul B-SUV CITEȘTE ȘI Dacia Sandero începe anul în forță, pe primul loc în Europa. Dacia Duster, pentru prima dată lider în segmentul B-SUV

BYD Seal U este un SUV cu o lungime de 4,78 metri, lățime de 1,89 metri, înălțime 1,68 metri, și un ampatament de 2,76 metri. Teoretic, cu aceste dimensiuni, modelul concurează și cu alte modele de pe piața europeană, inclusiv cu Tesla Model Y, care a vândut puțin peste 6.000 de unități în luna ianuarie, sau cu liderul segmentului D-SUV, Skoda Enyak, care a vândut 8.500 de unități.

În 2024, BYD Seal U a vândut 11.700 de exemplare, fiind cel mai vândut model al mărcii din Europa, peste Dolphin, care a avut un volum total de 11.400 unități. În total, BYD a vândut în Europa, anul trecut, aproape 50.000 de vehicule, de trei ori mai multe decât în 2023, un semnal foarte clar al vitezei cu care marca se impune tot mai mult pe piața din Regiune.

FOTO Transocean Barents, unitatea gigant de foraj offshore pentru Neptun Deep, pregătită să iasă din Constanța spre larg CITEȘTE ȘI FOTO Transocean Barents, unitatea gigant de foraj offshore pentru Neptun Deep, pregătită să iasă din Constanța spre larg

BYD are în construcție două fabrici destinate pieței din Europa, una în Ungaria, cealaltă în Turcia, în care ar putea începe producția în următorul an.

viewscnt
Afla mai multe despre
byd seal u
byd masini electrice
vw touareg
cele mai vandute suvuri