Bosch prognozează o scădere a vânzărilor globale de vehicule

Bosch prognozează o scădere a vânzărilor globale de vehicule
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 aug 2019

CEO-ul Bosch, Volkmar Denner, nu este deloc optimist în privința evoluției industriei auto globale, având previziuni de stagnare a vânzărilor în acest an, pentru compania pe care o conduce. Estimările sale sunt confirmate și de alți specialiști din industrie.

Volkmar Denner, șeful celui mai mare producător de componente auto din lume, susține într-un interviu acordat publicației germane Suddeutsche Zeitung că grupul pe care îl conduce va fi afectat anul acesta de situația deloc favorabilă a industriei auto globale. El se așteaptă ca vânzările Bosch să stagneze, iar marja profiului să nu fie la fel de bună ca anul trecut, când se ridica la 7 procente.

Urmărește-ne și pe Google News

Denner spune că business-planurile Bosch au la bază pentru anii ce vin o stagnare a producției de autovehicule, o situație nu tocmai obișnuită pentru industria auto, care a crescut constant în ultimele decenii. El mai spune că angajații vor fi cei care vor suferi cel mai mult, mai ales în unitățile care produc vehicule diesel.

Cei de la Bosch au mai făcut previziuni pesimiste la sfârșitul lunii trecute, când șeful finanțelor companiei, Stefan Asenkerschbaumer, a spus că producția de autovehicule globală va scădea anul acesta cu 5 procente, mărind prognoza anterioară de 3%.

Bosch, de exemplu, se așteaptă să vândă componente pentru vehicule electrice de 5 miliarde de euro, până în 2025, după ce până acum a furnizat deja piese pentru peste 1 milion de vehicule electrice, produse de diverși constructori.

Bosch a avut în 2018 un volum de vânzări de aproape 50 de miliarde dolari. În România, Bosch a avut vânzări de peste 1 miliard de euro, în 2018.

Pe de altă parte, analiștii din industrie susțin același lucru, privitor la evoluția pieței de mașini. Jeff Schuster, președinte al LMC Automotive, spune pentru Automotive News că piața de autovehicule se pregătește, la nivel global, să intre într-un proces de stagnare și chiar scădere a vânzărilor. Schuster vorbește despre creșterea riscurilor și a incertitudinilor. El anticipează o contracție a piețelor mature, UE, SUA, Japonia, Coreea de Sud, în următorii 5 până la 7 ani. Din acest motiv, piețele mai volatile, Brazilia, Rusia, India, Turcia și China, vor fi principalele regiuni de la care se va aștepta o creștere, însă ele trec printr-o perioadă de scădere în acest moment.

Dacia și-a ameliorat scăderea din Franța, în iulie, depășind 10.000 de vehicule înmatriculate CITEȘTE ȘI Dacia și-a ameliorat scăderea din Franța, în iulie, depășind 10.000 de vehicule înmatriculate

Jeff Schuster anticipează că piața de autovehicule ușoare va scădea cu 2,6% în acest an, la 92,2 milioane de unități, iar o eventuală creștere  în următorii 6 ani nu va depăși 2 procente.

Printre factorii care cresc riscurile pentru piața de vehicule se numără războiul tarifelor și înăsprirea normelor privind emisiile. În special Europa și China, care pun presiune pe constructori, se vor confrunta cu nevoia de a vinde mai multe vehicule electrice, însă bariere precum prețul și infrastructura inexistentă vor face dificil acest proces.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
vanzari masini
bosch
profit bosch
producatori componente