Boeing investighează o nouă problemă de calitate la avionul său 787 Dreamliner, după ce a descoperit că sute de elemente de fixare au fost instalate incorect pe fuselajele unor aparate de zbor nelivrate, au spus două persoane familiare cu problema, relatează Reuters.
Cea mai recentă dintr-o serie de probleme de producție care-l afectează pe producătorul american de avioane implică „înșurubarea” sau strângerea incorectă, la o fabrică Boeing, a peste 900 de elemente de fixare per avion - împărțite în mod egal între ambele părți ale mijlocului corpului avionului, au spus ei, potrivit Hotnews.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu există nicio îngrijorare imediată cu privire la siguranța zborului, dar Boeing lucrează la a înțelege ce a cauzat problema și dacă trebuie reluată lucrarea sau cât de mult trebuie refăcut odată ce investigația sa este finalizată, au spus sursele care au cerut să își păstreze anonimitatea.
Boeing confirmă verificările la elementele de fixare
Boeing a confirmat pentru Reuters că face verificări și a spus că a avut un impact limitat sau egal cu zero asupra livrărilor.
„Echipa noastră 787 verifică elementele de fixare din zona laterală a caroseriei a unor avioane 787 Dreamliner nelivrate pentru a se asigura că respectă specificațiile noastre de inginerie. Flota în serviciu poate continua să funcționeze în siguranță”, a spus un purtător de cuvânt.
„Ne acordăm timpul necesar pentru a ne asigura că toate avioanele respectă standardele noastre de livrare înainte de livrare. Lucrăm îndeaproape cu clienții noștri și cu FAA și îi ținem la curent.”
Administrația Federală a Aviației nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii.
Șuruburi strânse invers
Producătorul american de avioane a fost verificat de autoritățile de reglementare și clienți după un incident din 5 ianuarie în care un 737 MAX mai mic operat de Alaska Airlines a fost forțat să aterizeze de urgență după ce o bucată de fuzelaj a explodat în timpul zborului.
Cel mai recent defect de fabricație a fost descoperit în interiorul fabricii companiei din Carolina de Sud, unde suprafața ușoară din compozit de carbon al avionului 787 este atașată de suporturi scheletice din interiorul secțiunilor fuselajului numite lonjeroane.
Sursele au spus că elementele de fixare afectate au fost strânse din partea greșită.
În ianuarie, Boeing a emis un buletin furnizorilor care prezentau practici pentru a se asigura că șuruburile sunt strânse corespunzător în urma inspecțiilor la 737 MAX 9 după incidentul cu bucata de fuselaj desprinsă în timpul zborului.
Datele de tracking au confirmat că livrările de 787 continuă, deși într-un ritm mai lent decât de obicei, în urma unei încetiniri anterioare a producției. FlightRadar24 a declarat că un model 787-10 a plecat miercuri către clientul său european.
Companiile aeriene sunt îngrijorate de întârzierile existente la livrare, unii cumpărători estimând întârzieri medii de câteva luni.
CITEȘTE ȘI Mărcile germane BMW, Mercedes și VW critică tarifele vamale pentru chinezi. „Va porni un război comercial!”Recent, Departamentul de Justiție al SUA (DOJ) a anunțat că analizează posibilitatea de a urmări în justiție compania Boeing pentru două accidente mortale în care au fost implicate aeronavele sale 737 Max. Gigantul aviatic a încălcat termenii unui acord încheiat în 2021 care a protejat firma de acuzații penale legate de aceste incidente, a anunțat Departamentul de Justiției.
Boeing a negat că a încălcat acordul.
Accidentele – unul în Indonezia, în 2018, și altul în Etiopia, în 2019 – au ucis în total 346 de persoane.
Constructorul de avioane nu a reușit „să conceapă, să implementeze și să aplice un program de conformitate și etică pentru a preveni și detecta încălcările legilor americane privind frauda în toate operațiunile sale”, a mai precizat Departamentul.
Boeing a declarat că așteaptă cu nerăbdare oportunitatea de a răspunde Departamentului de Justiție și „consideră că a respectat termenii acestui acord”.
În cadrul acordului, Boeing a plătit o despăgubire de 2,5 miliarde de dolari (1,98 miliarde de lire sterline), în timp ce procurorii au fost de acord să ceară instanței să renunțe la o acuzație penală după o perioadă de trei ani.
DOJ a declarat că Boeing are termen până la 13 iunie pentru a răspunde acuzațiilor și că ceea ce a spus va fi luat în considerare atunci când va decide ce va face în continuare.
CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai mare Smart construit vreodată are 600 CP, 700 km autonomie și e mai lung decât DusterRudele victimelor au cerut acțiuni penale împotriva companiei.
„Acesta este un prim pas pozitiv, iar pentru familii, un pas care a fost așteptat de mult timp. Dar trebuie să vedem acțiuni suplimentare din partea Departamentului de Justiție pentru a trage Boeing la răspundere”, a declarat într-un comunicat un avocat al familiilor victimelor, Paul G Cassell.
Boeing a continuat să se confrunte cu un control intens asupra siguranței aeronavelor sale după ce o ușă neutilizată s-a desprins de un nou 737 Max la scurt timp după decolare, în ianuarie, lăsând o gaură imensă în partea laterală a avionului.
Seria incidentelor negre pare să nu mai ia sfârșit pentru marca Boeing. Joi, un avion al constructorului american a fost implicat într-un accident pe aeroportul din Dakar, capitala Senegalului, 11 oameni fiind răniți.
CITEȘTE ȘI Licitație lansată pentru modernizarea a încă 74,25 km de cale feratăMiercuri, un avion aparținând producătorului american a fost nevoit să aterizeze la Istanbul fără roțile din față, după ce trenul de aterizare nu s-a deschis. În aceeași zi, un Boeing 787-900 aparținând companiei aeriene franceze Air France a fost nevoit să se devieze ruta și să aterizeze de urgență la Iqaliuit, în nordul îndepărtat al Canadei, după ce a fost detectat un miros de ars în cabină.
În luna aprilie, un Boeing 767 și-a pierdut toboganul de urgență după decolare și se întoarce pe Aeroportul JFK la New York.
La începutul lunii trecute, Administrația Aviatică Federală a Statelor Unite (FAA) a anunțat că va declanșa o investigație după ce carcasa unui motor al unui avion Boeing 737-800 al companiei Southwest Airlines a căzut în timpul decolării din Denver și a lovit flapsul aripii.
În luna martie, un zbor al companiei United Airlines a fost deviat după ce avionul, construit de Boeing, a pierdut o roată în zbor.
Cel mai grav incident a avut loc în luna ianuarie. Un avion de pasageri a pierdut o parte din fuselaj în aer, fiind nevoit să aterizeze de urgență în statul american Oregon