BMW se aliază cu Intel și Mobileye în vederea producerii de tehnologii pentru mașinile fără șofer

BMW se aliază cu Intel și Mobileye în vederea producerii de tehnologii pentru mașinile fără șofer
scris 30 iun 2016

BMW, Intel și compania israeliană Mobileye, furnizor de sisteme de asistență pentru șoferi, au încheiat un parteneriat în domeniul tehnologiilor pentru mașinile autonome, scrie MarketWatch, care citează analiști din sectorul auto.

Detaliile proiectului vor fi prezentate mâine, 1 iulie, în cadrul unei conferințe de presă ce va fi susținută la centrul tehnologic al BMW, în apropiere de Munchen.

Urmărește-ne și pe Google News

Alianța dintre BMW, cel mai mare producător auto pe segmentul automobilelor de lux, Intel, cel mai mare producător de cipuri din lume și Mobileye, prinpalul furnizor de sisteme video avansate pentru asistența la volan, va deschide o nouă etapă în evoluția sectorului mașinilor autonome, o piață estimată la 76 milioane de unități până în anul 2035.

Investițiile în tehnologii destinate mașinilor fără șofer au luat amploare în ultimii ani. Pe lângă BMW, lista companiilor interesate de dezvoltarea vehiculelor autonome sau semi-autonome cuprinde nume precum Google, Toyota, Volvo, Uber, Nissan, Mercedes sau Fiat Crysler.

Totodată, companii din industria auto își unesc forțele cu cele din tehnologie pentru dezvoltarea autovehiculelor viitorului.

Google angajează șoferi care să testeze mașini autonome în SUA CITEȘTE ȘI Google angajează șoferi care să testeze mașini autonome în SUA

Luna trecută, Google și Fiat Chrysler Automobiles au convenit să colaboreze pentru construcția a 100 de vehicule autonome, în cel mai important acord de până acum între o companie din Silicon Valley și un producător auto.

În martie, General Motors a anunțat achiziția Cruise Automation, un startup în domeniul conducerii autonome, din San Francisco.

Tot în luna martie, autoritățile din Marea Britanie au anunțat că primele teste cu mașini fără șofer pe autostrăzile locale vor avea loc în 2017. Potrivit oficialilor britanici, piața mondială a mașinilor fără șofer este evaluată la 900 miliarde de lire sterline (peste 1.141 miliarde euro), însă adoptarea tehnologiei la scară largă presupune eliminarea mai multor bariere juridice, printre care și stabilirea părților responsabile în caz de accidente.

La începutul anului, autoritatea pentru siguranța traficului auto din SUA (NHTSA) a decis că sistemul de inteligență artificială folosit de mașinile autonome produse de Google poate fi considerat "șofer", conform legislației americane. Cu toate acestea, tehnologia nu va putea fi folosită pentru vehiculele vândute în SUA până nu va fi creat un cadru legal adecvat, potrivit NHTSA.

Pentru a grăbi introducerea autovehiculelor autonome în circulație Google, Ford, Volvo și companiile de servicii de transport pentru persoane Uber și Lyft au anunțat, în aprilie, că au decis să formeze o alianță care să colaboreze cu autoritățile din SUA în vederea adoptării unei legislații specifice pentru mașinile fără șofer

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
intel
mobileye
masini fara sofer
autonome
parteneriat
investitii