BMW Group a anunțat că și-a atins obiectivele financiare pentru 2022, cu creșteri ale EBT-ului cu aproape 50%, dar și a profitului net, cu un procent similar. Vânzările de mașini electrice s-au dublat în ultimul an.
Chiar dacă livrările de autoturisme în 2022 au scăzut cu aproape 5 procente, în 2022, BMW a reușit o nouă performanță financiară la finalul anului trecut, concretizată printr-un profit operațional (EBT) de 23,5 miliarde euro, mai mare cu 46,4% față de 2021, precum și printr-un profit net de 18,5 miliarde de euro (creștere de 49,1%). Pe segmentul auto, compania a obținut un EBIT de 10,6 miliarde euro, cu o marjă de 8,6%, în ținta stabilită la începutul anului.
Rezultatele au fost obținute cu ajutorul unor venituri care s-au ridicat la 142,6 miliarde de euro, cu 28,2% mai mari decât în 2022. Veniturile din auto au fost de 123,6 miliarde euro (+29,5%), pe fondul consolidării BMW Brilliance Automotive din China. În același timp, marja profitului operațional a fost în creștere cu 2,1 puncte procentuale, respectiv 16,5%.
CITEȘTE ȘI Bloomberg: Renault nu mai este veriga slabă în alianța cu NissanPerformanțele BMW Group au fost susținute de vânzările de automobile electrice, cu prețuri de vânzare mari și profit pe unitate ridicat. Acestea au crescut cu 107,7% în 2022, la un volum de 215.752 unități, având o pondere de 9% din total livrări. Acestea au contribuit la o scădere a mediei de emisii de CO2 la 105 grame/km, cu 9,4% mai mici decât în anul anterior și cu 22,5 grame sub țintele impuse de Comisia Europeană. Pentru acest an, grupul și-a propus să crească cu 15% livrările de mașini complet electrice.
„Există două elemente esențiale pentru succesul nostru în 2022: un efort de echipă puternic și pasionat din partea întregii noastre forțe de muncă din întreaga lume – și produse convingătoare care ne oferă răspunsul corect la un mediu persistent provocator”, a declarat Oliver Zipse, CEO BMW AG.
Livrările totale de autovehicule ale BMW au atins o valoare de 2,39 milioane de unități, cu 4,8% mai mici decât cele din 2021 (2,52 milioane unități), pe fondul crizei de semiconductori care au blocat în mod repetat producția.
Acționarii vor primi dividende în valoare de 8,5 euro, în creștere față de cele din 2021 (5,82 euro), procentul profitului distribuit ridicându-se la 30,6% din profitul net (5,4 miliarde euro), sub rezerva aprobării AGA.
„Toți acționarii noștri vor beneficia de succesul companiei noastre. Dividendele noastre solide de 8,50 EUR pentru 2022 reflectă puterea noastră financiară – deoarece suntem capabili să plătim dividende în paralel cu nivelul ridicat necesar de investiții în transformarea companiei”, a spus Nicolas Peter, CFO al BMW Group. Acesta a fost înlocuit din funcție, imediat după anunțarea rezultatelor, în urma deciziei sale de pensionare, la vârsta de 60 de ani.
CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului a anunțat oficial când începe Rabla 2023. Peste 200.000 de mașini vechi vor fi casate în acest anPe parcursul anului 2022, BMW a răscumpărat acțiuni proprii în valoare de 1,28 miliarde de euro, dintr-un pachet aprobat de 2 miliarde de euro. În acest moment, BMW AG deține aproximativ 16,8 milioane de acțiuni de tezaur, cu o valoare nominală de 16.760.957 EUR, adică 2,53% din capitalul social. Începând cu 7 martie 2023, BMW Group a continuat să răscumpere acțiuni în valoare de aproape 1,6 miliarde de euro și deține astfel 3,03% din capitalul social propriu.
De asemenea, BMW AG a înregistrat o creștere mare a numărului de angajați, ca urmare a integrării BMW Brilliance. La 31 decembrie, compania avea 149.475 de angajați față de 118.909, cu un an înainte. Compania chineză a mărit personalul grupului cu aproape 26.000 de angajați. Creșterea suplimentară a venit din dezvoltare și IT, precum și din rețeaua globală de producție a BMW Group.