Blue Air, cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportați, lansează opt noi rute de zbor de pe aeroporturile din București, Iași și Bacău.
Din București, în data de 15 iunie va fi inaugurată ruta către Munchen, cu patru zboruri pe săptămână, iar în 16 iunie va decola prima aeronavă Blue Air din Iași către Verona. Săptămânal vor fi operate câte trei zboruri către această nouă destinație.
Totodată, Blue Air lansează șase noi rute de pe aeroportul din Bacău: Atena, Birmingham, Copenhaga, Larnaca, Oslo și Stuttgart. Aceste rute se adaugă celorlalte nouă operate în prezent de pe Aeroportul International George Enescu.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Paradox: Problemele cu bagajele la Aeroportul Otopeni au apărut după un ”plan de îmbunătățire” a serviciilor de handling. Raport: Echipamente uzate, infrastructură neadecvată, lipsă de personal, peste 1.600 zboruri întârziate într-o lună Blue Air a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie. Afacerea a fost lansată de Nelu Iordache, condamnat însă în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac - Arad, în care a fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.
La acest moment, controlul este asigurat de Rada Cristian și Marius Puiu Mihail (director general), ambii cu câte 45%.
Recent, cum a anunțat Profit.ro, grupul german Zeitfracht, cu operațiuni în logistică, transport naval și imobiliar, dar și în aviație, a cumpărat 10% din acțiunile Blue Air.
În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați. Compania low-cost operează zboruri către circa 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino. Compania țintește afaceri anuale de 400 milioane euro și aproximativ 5 milioane de pasageri transportați. Anul trecut, cu circa 1.240 de angajați, compania a avut afaceri de 1,9 miliarde lei (403 milioane euro), dar cu o pierdere de 149 milioane lei, la un provizion de 49,7 milioane lei.