Banca Europeană de Investiții (BEI) a cerut autorităților franceze să investigheze dacă producătorul auto Renault, proprietarul Dacia, a folosit împrumuturile contractate de la instituția financiară a Uniunii Europene pentru a dezvolta motoare diesel care falsifică nivelul emisiilor poluante, potrivit Reuters.
“BEI a acordat mai multe credite către Renault pentru finanțarea proiectelor de cercetare-dezvoltare legate de reducerea emisiilor de CO2 (însumând peste 800 de milioane de euro). BEI are toleranță zero față de fraudă și corupție și face eforturi pentru a se asigura că nicio acțiune ilegală nu îi pătează activitatea”, se arată într-o scrisoare trimisă de BEI autorităților franceze care se ocupă de caz.
Din 2009, BEI a acordat credite de peste 8 miliarde de euro către producătorii auto pentru dezvoltarea unor mașini mai puțin poluante, inclusiv către Volkswagen, care a admis, în 2015, că a falsificat nivelul real al emisiilor poluante.
Împrumuturile BEI au mers inclusiv către dezvoltarea unor automobile cu motoare diesel, care au fost văzute, până recent, ca o alternativă mai puțin dăunătoare pentru mediu decât modelele clasice pe benzină. Totuși, testele recente, declanșate de scandalul Volkswagen, au scos la iveală faptul că modelele diesel poluează, în condiții reale de trafic, mult peste nivelul relevat de testele standard efectuate de autorități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Săptămâna trecută, cotidianul francez Liberation a publicat documente care arată că automobilele Renault poluează mult peste limita admisă. Potrivit documentelor obținute de Liberation, Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF) din Franța a constatat, în timpul unei investigații proprii, că emisiile de oxizi de azot (NOx) ale modelelor Renault Captur și Clio IV depășesc cu peste 300% nivelul maxim admis.
DGCCRF a înaintat procurorilor rezultatele investigației în noiembrie anul trecut. În ianuarie 2017, procuratura din Paris a anunțat lansarea unei anchete judiciare împotriva Renault, proprietarul Dacia fiind suspectat că ar fi înșelat testele antipoluare în cazul unor modele diesel.
Renault a negat în mod repetat că ar fi fraudat testele de mediu.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa.