Situația controversată din industria auto din acest moment, în care cererea de automobile este foarte mare, dar criza de semiconductori blochează producția astfel încât onorarea comenzilor este anevoioasă, s-ar putea schimba în următoarele luni, avertizează analistul Ferdinand Dudenhoffer, director al Car Automotive Research (CAR) din Germania. Creșterea prețurilor, ieșirea din criză și contextul internațional vor fi principalele cauze.
Germania și alte țări din Europa se vor confrunta în lunile următoare cu o inversare a situației actuale, în care producția nu poate face față cererii clienților. O analiză a lui Ferdinant Dudenhoffer, unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în analiză și cercetare din industria auto europeană, susține că datele din industrie ale momentului conduc la o concluzie îngrijorătoare: cererea de autoturisme va începe să scadă treptat, pe măsură ce problemele cu aprovizionarea cu semiconductori vor începe să dispară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest moment, constructorii auto din Europa vorbesc despre zeci de mii de comenzi care așteaptă să fie onorate și facturate, iar termenele de livrare depășesc în unele cazuri șase luni, o perioadă lungă care în anii trecuți putea fi întâlnită doar la mărcile de lux.
În acest moment încep să se contureze premisele unei diminuări până la eliminare completă a crizei de semiconductori, ceea ce înseamnă că mașinile vor începe să fie livrate din ce în ce mai repede. Studiul realizat de Center Automotive Research (CAR), citat de presa germană, spune însă că dorința de cumpărare va înregistra o scădere semnificativă. Analistul Ferdinand Dudenhoffer consideră că recentele decizii ale Germaniei, de eliminare a subvențiilor la vehiculele electrice, vor accelera cererea tot mai scăzută.
Primele informații colectate din industria auto arată că în lunile mai și iunie producția de autoturisme a crescut cu 21%, datorită îmbunătățirii livrărilor de componente electronice, iar listele de comenzi ale producătorilor au început să se scurteze, odată cu scurtarea timpilor de livrare.
Inevitabilele creșteri ale prețurilor automobilelor vor contribui și ele la frânarea cererii în perioada următoare, se mai arată în studiul CAR, din două motive: în acest moment automobilele se vând la cele mai ridicate prețuri, fără discounturi, ca urmare a cererii mari, iar pentru următoarele luni se așteaptă noi creșteri ale prețurilor de listă, pe fondul scumpirilor de materii prime și componente. Pentru mașinile electrice fenomenul este accentuat de componentele pentru baterii.