APIA confirmă scăderea dramatică a vânzărilor de mașini electrice în România

APIA confirmă scăderea dramatică a vânzărilor de mașini electrice în România
scris 6 aug 2024

Înmatriculările de automobile electrice (BEV) au scăzut în luna iulie, în special din cauza fostului lider al pieței, Dacia Spring, dar și a altor modele mai scumpe, care au pierdut jumătate din subvenția Rabla Plus.

După publicarea primelor date de către DRPCIV și ACAROM, APIA vine cu noi informații referitoare la evoluția pieței auto din România în luna iulie, care scot în evidență mai ales declinul major al vânzărilor de mașini electrice. Scăderea a fost anticipată încă din luna decembrie de importatorii de automobile și de producătorul Dacia, ca urmare a reducerii la jumătate a tichetului Rabla Plus acordat autoturismelor cu propulsie exclusiv electrică.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO STB avertizează asupra unui mesaj fals în care este promovat un nou card Activ CITEȘTE ȘI FOTO STB avertizează asupra unui mesaj fals în care este promovat un nou card Activ

Acum, statisticile privind înmatriculările din luna iulie arată cât de mare este pierderea: -68% pe segmentul electric și o reducere a cotei de piață la 4,9%.

Pe ansamblu, piața auto a crescut în iulie cu 0,5%, comparativ cu iulie 2023, dar scade cu 36% față de luna anterioară, când s-au înmatriculat o serie de vehicule de stoc, care de la 1 iulie n-ar mai fi putut fi înmatriculate. Pe segmentul de autoturisme, scăderea a fost de 4,4%, în iulie, dar piața a rămas cu un avans de 10% față de anul trecut, ca urmare a creșterilor din lunile anterioare.

Segmentat pe tip de propulsie, cea mai vizibilă scădere este cea a autoturismelor cu propulsie exclusiv electrică. Acestea au deja, după șapte luni, o scădere de -29,4%, cu un total de 6.343 unități înmatriculate (scădere cu peste 2.300 de unități), în timp ce PHEV-urile au crescut cu 11,3% în acest an, la 3.483 de unități (plus 350 unități). De asemenea, hibridele, considerate noile diesel-uri, au crescut cu 59%, la 12.195 unități, în cele șapte luni.

Cea mai vândută mașină electrică în luna iulie a fost Tesla Model 3, cu 168 de unități, care a înregistrat o creștere de 15% față de anul trecut. Dacia Spring, care a dominat piața în ultimii doi ani, a fost doar a doua cea mai vândută mașină electrică, cu 67 de unități vândute și un declin de 92%. Hyundai Kona s-a clasat pe locul 3, cu 56 de unități.

EXCLUSIV Dacia își instalează cu finanțare de la stat un sistem nou, inovator, de vopsire a mașinilor. Împrumut de 50 milioane lei pentru contribuția proprie CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia își instalează cu finanțare de la stat un sistem nou, inovator, de vopsire a mașinilor. Împrumut de 50 milioane lei pentru contribuția proprie

La capitolul hibride avem un new entry în rândul celor mai vândute automobile cu propulsie mixtă, benzină – electric. Dacă pe locurile 1 și 2 se află în continuare două mașini Toyota, respectiv Corolla și RAV4, pe locul 3 intră Dacia Duster, care a primit, pe generația 3, primul său motor hibrid din istoria a acestui model. Numărul de mașini Duster hibrid a fost de 168 unități, nu foarte mare, dar suficient pentru a da un semnal privind interesul românilor pentru acest tip de propulsie.

Reamintim că cele mai vândute mărci, în luna iulie, au fost Dacia (scădere de -16%), Toyota (creștere de 9%) și Hyundai (creștere de 40,2%), iar cele mai vândute modele au fost Logan (scădere de -4,2%), Duster (creștere de 24,5%) și Sandero (scădere de -13,6%).

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari masini electrice
apia