Dacia a prezentat noile generații ale modelelor sale de bază, Logan – Sandero, precum și versiunea Stepway a lui Sandero. Cu această ocazie, grupul Renault a anunțat că Logan iese de pe majoritatea piețelor europene.
Dacia Logan, modelul de succes al mărcii românești, a ajuns la a treia generație, la 16 ani de la lansarea primului Logan, primul model dezvoltat de Renault la Mioveni, după achiziția uzinei și a mărcii. Odată cu dispariția cererii de vehicule sedan pe segmentele subcompact și compact, Renault a decis să retragă acest model de pe cele mai importante piețe europene, inclusiv din Franța. Decizia are o motivație economică, deoarece cheltuielile de marketing obligatorii pentru un automobil trebuie să se regăsească într-un volum de vânzări suficient de mare. Scăderile generate de schimbările de legislație, dar și efectele pandemiei de coronavirus, suprapuse pe apetitul tot mai scăzut al vesticilor pentru sedanuri de mici dimensiuni au făcut, astfel, neeficientă prezența lui Logan pe aceste piețe.
Potrivit informațiilor oficiale transmise de companie, a treia generație Logan va fi disponibilă, după lansarea oficială din 29 septembrie, doar în următoarele țări din Europa: Albania, Țările Baltice (Lituania, Letonia, Estonia), Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Cehia, Spania, Ungaria, Muntenegru, Kosovo, Macedonia, Moldova, Polonia, România, Serbia și Slovacia. După cum se poate remarca, doar 10 state membre UE vor mai avea acest model pe piața de autoturisme, între acestea numărându-se și România.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Dacia dezvăluie noile Sandero și LoganÎn acest fel, marile piețe, Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, dar și celelalte din vestul Europei, vor rămâne fără acest model. În Europa de Est, caroseria sedan a rămas încă populară, în paralel cu ascensiunea hatchback-urilor, preferate de clienții din vestul Europei. O excepție notabilă este Spania, care raportează în continuare vânzări bune ale modelului Logan, în special datorită românilor care trăiesc în această țară. Modelul Logan este, de asemenea, foarte popular, în Rusia sau în America de Sud, (sub brandul Renault).
Dacia este prezentă, în acest moment, sub brand propriu, pe 44 de piețe ale lumii, cele mai multe dintre aceste piețe aflându-se în perimetrul Europa – Mediterana. Modelul Logan va mai fi disponibil doar pe 17 din aceste piețe.
O comparație între vânzările Sandero și cele ale Logan poate oferi o imagine mai bună a motivului retragerii acestui model de pe majoritatea piețelor UE. În luna iulie, Sandero a raportat 19.000 de unități înmatriculate, în Europa, în timp ce Logan doar 5.000 de unități. Pe întreg anul (7 luni), Sandero înregistra 143.000 de autoturisme înmatriculate, în timp ce Logan, doar 39.500.
Dacia Logan a fost lansat pentru prima dată în 2004, fiind dezvoltat pe o platformă nouă, creată de inginerii Renault pe baza platformei Renault Clio, adaptată. Platforma B0 a fost ulterior folosită pentru toate celelalte modele ale Dacia, lansate până anul trecut: Sandero, Duster, Logan MCV, Dokker și Lodgy. Prima generație Logan mai este fabricată și în ziua de astăzi, în unele uzine ale Renault. Mașina a fost introdusă, treptat, pe tot mai multe piețe europene, încă din primii ani de viață, astfel că a făcut parte din succesul mărcii Dacia în toată lumea. În 2012, la opt ani de la lansarea primei generații, a fost prezentată generația a doua, care venea cu un design îmbunătățit și o platformă upgradată. După alți opt ani, a treia generație vine cu o platformă nouă, preluată tot de la Renault Clio, însă modelul dispare, încet, de pe piețele occidentale.