Înmatriculările anunțate de DRPCIV pentru luna septembrie au marcat o contradicție a pieței auto, din cauza faptului că cifrele din ultimii doi ani s-au inversat. Cifrele anunțate de DRPCIV anunță un volum de aproape 9.000 de autoturisme și un total de 13.359 de vehicule înmatriculate.
Piața auto din România a intrat în declin în ultima lună, după ce crescuse sistematic în primele opt luni ale anului. Volumul de numai 9.000 de unități înmatriculate este la jumătate din cel înregistrat în august și printre cele mai mici din 2021.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiza acestor cifre arată o inversare mai puțin obișnuită a înmatriculărilor, în luna septembrie. Practic, în ultimele șase luni (martie – august) piața autoturismelor s-a situat într-o ierarhie logică, cu un an 2020 având cele mai slabe vânzări, un an 2019 aflat în top, fiind ultimul înainte de criză, și un an 2021 care a stat la mijloc, ca un prim pas de revenire din căderea de anul trecut. În schimb, în luna a noua, s-a înregistrat o scădere bruscă a înmatriculărilor, sub nivelul din 2020, dar peste cel din 2019, când piața înregistra un declin major, cauzat de schimbările legislative la nivel european (intrarea în vigoare a standardului WLTP).
Explicația pentru cifrele din acest septembrie este dată de criza de semiconductori, care a lăsat dealerii fără mașini pe stoc, suprapus și peste finalizarea Programului Rabla, cel care a contribuit la creșterile anterioare.
Potrivit datelor DRPCIV, au fost înmatriculate cu 17,8% mai puține autoturisme, în septembrie, comparativ cu anul trecut, respectiv 8.942 unități, și un total de 13.359 vehicule, cu -9,48% mai puține. Singurul segment care a evoluat remarcabil a fost cel al LCV-urilor, cu o creștere de 40%, adică 1.276 unități înmatriculate.
Cele mai vândute mărci au fost Dacia, cu 2.435 de unități, urmată de Hyundai, cu 894 unități, Toyota, cu 783 unități, Volkswagen, 589, Ford, 569, Renault, 457, și Skoda, cu 456 unități înmatriculate în septembrie. Cele mai vândute modele au fost Logan, cu 1.317 unități, Sandero, cu 628 unități, Duster, cu 436 unități, Ford Puma, 276, și Renault Clio, 243 unități.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Rolls Royce a prezentat primul său model electric "superluxos" și a anunțat când devine marcă exclusiv electricăDupă nouă luni, după cum reiese din analiza făcută de APIA pe cifrele privind înmatriculările, cele mai afectate mărci sunt Dacia, cu o scădere de 9,1%, la un total de 23.769 unități, Volkswagen, cu o scădere de 6,7% și un volum de 6.234 unități, și Skoda, cu -1,9% scădere și 6.489 unități, dintre mărcile de volum. În schimb, Toyota a înregistrat o veritabilă performanță în acest an, cu o creștere de 42,5%, respectiv 6.612 autoturisme înmatriculate, urcând pe locul al doilea în clasamentul vânzărilor din acest an, după Dacia, fiind urmată de o altă marcă ce a performat, Hyundai, cu 27,2% creștere și 6.513 unități înmatriculate.
În total, în acest an, România a înmatriculat 88.262 de autoturisme, având în acest moment o creștere de 4,3% peste nivelul din 2020, pe intervalul similar.
Pe piața de vehicule rulate s-au înmatriculat 305.140 unități, cu 10,7% mai multe față de anul trecut, când deplasarea românilor în Germania, pentru a-și cumpăra mașini, a fost blocată de pandemie.