Dacia Sandero a depășit Seat Ibiza și Renault Clio, în Germania, anul trecut, în timp ce Duster s-a clasat pe locul 3 în segmentul SUV-urilor subcompacte. Cele două modele au reprezentat peste 60% din vânzările Dacia din Germania.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a înregistrat anul trecut, pe piața din Germania, cea mai mare din Europa, un volum total de 62.678 vehicule. Cu 4.897 unități în decembrie, Dacia a crescut în total cu 27,6% pe întreg anul, atingând o cotă de piață de 1,8%. Cele mai vândute modele Dacia au fost Sandero și Duster, urmate de Dokker, Logan și Logan MCV.
Modelul de succes al Dacia, subcompacta Sandero, a reușit să se plaseze în top 50 modele din Germania, pe locul 34, având o creștere bună, 5 procente, față de 2016, cu un volum total de 23.993 unități. În clasa mică, acolo unde se poziționează Sandero, modelul românesc s-a aflat pe locul 6, la finele anului, după o creștere spectaculoasă în decembrie (+22,5%).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Segmentul este dominat, evident, de VW Polo și Opel Corsa, urmate de Skoda Fabia, însă Sandero a reușit să depășească modele mult mai celebre, Seat Ibiza, Renault Clio și Peugeot 208. Secretul stă în versiunea Stepway, foarte cerută de public, care generează în acest moment o bună parte din vânzările Sandero și care nu are concurent în segment. Ponderea Sandero în gama Dacia, pe piața din Germania, a fost de 38,2%. Modelul Sandero se fabrică preponderent în uzina din Maroc. Din punct de vedere al prețurilor, să remarcăm că un Sandero Stepway poate fi cumpărat cu 9.990 euro din Germania, de departe cel mai ieftin crossover de clasă B din Europa.
Vânzările Dacia Duster în Germania, pe cea mai puternică piață de SUV-uri, au fost extrem de bune, cele mai bune, practic, de când acest SUV se vinde pe această piață. Au fost înmatriculate 15.765 unități, cu 16,1% mai multe decât în 2016, valori care au propulsat modelul Duster pe locul 9 în clasamentul segmentului SUV și pe locul al treilea în subsegmentul SUV-urilor de clasă B, după Opel Mokka, care a încheiat anul în scădere (35.631 unități, -27% în luna decembrie), și după crossoverul Renault Captur (23.700 unități).
În portofoliul mărcii, Duster a reprezentat 25% din volumul total, având și cel mai ridicat avans dintre toate modelele.
O particularitate a SUV-ului Dacia Duster în Germania este dată de proporția clienților privați. Spre deosebire de celelalte modele, care își împart aproximativ egal clienții companii și pe cei privați ( cu o pondere ușor mai mare pentru mașinile cumpărate de companii), Dacia Duster are un procent de aproximativ 85% cumpărători privați.
CITEȘTE ȘI Dacia a vândut în ianuarie circa 10.000 de autoturisme în Franța, înregistrând o creștere anuală de 14%Celelalte modele Dacia au avut și ele vânzări în creștere, în 2017. Dokker a fost la un pas să depășească 10.000 de vehicule (9.686, +15%), în timp ce Logan și Logan MCV (7.927 exemplare împreună) au însumat peste 10% din vânzările mărcii. Chiar și monovolumul Lodgy a generat un volum de 5263 de unități, în creștere cu 8,4%.
ULTIMA ORĂ: În luna ianuarie din 2018, Dacia și-a continuat ascensiunea pe piața germană, cu un volum total de 5.795 automobile, cu o cotă de piață mărită la 2,2% și o creștere de 29,2% față de ianuarie 2017, în contextul unei piețe care a crescut cu 11,6%.