Mouna Sepehri, mâna dreaptă a lui Carlos Ghosn, cea care conduce cabinetul CEO-ului Renault și este în același timp secretar general al Consiliului de Adminstrație, este acuzată că a primit, sub semnătura lui Carlos Ghosn și Greg Kelly, suma de 500.000 de euro, prin intermediul firmei Renault Nissan BV înregistrată în Olanda, ca plăți suplimentare neoficiale. Cei de la Renault susțin că totul a fost legal.
Un nou scandal, adiacent celui în care președintele Renault Carlos Ghosn este implicat la Nissan, a pornit la Renault în urma unor acuzații referitoare la plăți efectuate de constructorul francez, pentru unii executivi din companie, prin intermediul Renault Nissan BV, compania olandeză sub care își desfășoară activitatea Alianța Renault Nissan Mitsubishi. Conducerea Renault a fos presată atât de media, cât și de sindicate, să facă lumină în privința plăților pe care compania le-a ascuns de board-ul companiei, fiind făcute prin intermediul firmei RNBV, o companie nelistată care nu este supusă controlului public.
Agenția Reuters a publicat un articol prin care acuză Renault de faptul că a plătit-o pe Mouna Sepehri, omul de încredere al lui Carlos Ghosn, Executive Vice-president al biroului CEO-ului, Secretar General al Consiliului de Adminsitrație, prin intermediul RNBV, cu sume care cumulează peste 500.000 de euro, ca salarii suplimentare nedeclarate în Renault. Mouna Sepehri este implicată în multe din tranzacțiile și negocierile duse de Carlos Ghosn în ultimii ani, fiind totodată și membru al Consiliului de Adminsitrație al RNBV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Jurnaliștii de la Reuters susțin că au văzut documente care atestă plățile, dar nu susțin că ar fi, neapărat, ceva ilegal, ci doar că ar putea să încalce normele de guvernanță corporatistă ale Renault și să reprezinte potențiale conflicte de interes.
Anterior, sindicatele din Renault au cerut acționarului principal, Guvernului Franței, să facă lumină în cazul plăților făcute de companie prin intermediul RNBV, deoarece multe dintre aceste plăți nu sunt cunoscute în Consiliul de Administrație.
Potrivit Reuters, Sepehri este singurul membru al board-ului RNBV care a primit compensații salariale direct de la această companie.
Plățile pe care jurnaliștii le-au dezvăluit sunt de 200.000 de euro în 2013 și apoi câte 100.000 de euro din 2014 până în 2016. Potrivit surselor care au dezvăluit informația, sumele au fost aprobate de Ghosn și Kelly pentru performanțe ca membru al Consiliului de Administrație.
Analiștii consultați de Reuters susțin că este un conflict de interese ca un membru al boardului să fie plătit suplimentar de președintele companiei, fără ca directorii Renault să cunoască acest lucru.
CITEȘTE ȘI FOTO Skoda a prezentat în premieră mondială noul său model Scala, primul hatchback compact al mărcii din epoca Volkswagen, un concurent puternic pentru VW Golf și o alternativă cu 5 uși la sedanul OctaviaRenault a trimis presei un comunicat prin care respinge acuzațiile aduse.
„Agenția de Știri Reuters a divulgat date personale referitoare la Dna. Mopuna Sepehri, Executive Vice President, Biroul CEO al Groupe Renault.
Group Renault dorește să reitereze următoarele:
Ultimele actualizări ale procesului de revizuire în curs referitor la compensațiile membrilor Consiliului de Administrație Group Renault furnizate de Departamentul de Etică & Conformare, cu asistența experților independenți externi, în timpul întâlnirii directorilor din Groupe Renault, din 10 ianuarie 2019, au cuprins și situația personală a Dnei. Mouna Sepehri.
Aceste actualizări ale procesului de revizuire au acoperit și remunerațiile plătite de Renault și subsidiarele sale - inclusiv RNBV.
Procesul de revizuire a concluzionat că remunerațiile sunt conforme și exclud orice fraudă, respectiv pentru toți membrii actuali ai Consiliului de Administrație al Groupe Renault, inclusiv pentru Dna. Mouna Sepehri, pentru anii financiari 2017 și 2018.
Potrivit mandatului inițial, procesul de revizuire va continua și pentru anii financiari precedenți.
Groupe Renault consideră că publicarea acuzațiilor împotriva unui executiv al grupului, la câteva minute după întâlnirea directorilor Groupe Renault, este parte a unei campanii orchestrate de destabilizare intenționate.
CITEȘTE ȘI FOTO Noile autobuze Otokar au început să circule în București. Pe ce trasee funcționeazăGroupe Renault ia notă la final că articolul publicat de Agenția de Știri Reuters conține informații care sunt ori eronate ori aranjate deliberat într-o manieră părtinitoare, și de asemenea date personale; declarăm că Groupe Renault își rezervă dreptul de a introduce proceduri legale dacă vor fi necesare.”
Reuters a afirmat anterior că Mouna Sepehri face parte dintr-un grup de executivi care au încercat să găsească metode prin care Ghosn să fie plătit legal fără ca banii să fie divulgați, prin RNBV sau alte entități. Agenția susținea că Sepehri și Greg Kelly au încercat în 2010 prima dată să găsească metode de plată dar au renunțat, apoi în 2017 au existat din nou o încercare, abandonată după ce agenția a publicat unele articole referitoare la acest subiect.
Agenția susține că poziția în boardul companiei Renault și în cabinetul lui Carlos Ghosn îi oferă control asupra comunicațiilor, chestiunilor legale și afacerilor publice, dar și a fluxului de informații în Consiliul de Administrație.
Potrivit biografiei Mounei Sepehri, publicată pe site-ul Renault, șefa biroului lui Carlos Ghonsn este avocat de profesie, fiind specializată în fuziuni și achiziții, precum și în drept internațional. A început să lucreze pentru Renault în 1996, în funcția de Consilier General adjunct, unde a participat la crearea Alianței Renault Nissan. A fost una dintre persoanele direct implicate în achiziția Dacia de către Renault, apoi a companiei coreene Samsung Motors. În 2009, a devenit director al biroului CEO-ului Alianței și secretar al board-ului. A coordonat în 2010 negocierile cu Daimler, pentru semnarea acordului de colaborare și schimb de acțiuni.
CITEȘTE ȘI FOTO Mașina Anului în Europa, ediția 2019: au fost anunțate cele șapte finaliste. Dacia Duster nu a impresionat juriulDin 2011, este Executive Vice Presinte, Office of the CEO, și membru al Consiliului de Administrație al Renault. Supervizează domeniile legal, Public Affairs, Comunicații, Relații Publice, Responsabilitate Socială, Cross-Functional Teams, G&A Economic Efficiency Program Management, Group Security and Protection Department, Imobiliare și Facilități.
Din 2013 a devenit membru permanent al Board-ului Alianței Renault - Nissan.
Este, de asemenea, directorul Fundației Renault.