Compania aeriană maghiară low-cost Wizz Air Holdings și-a redus prognoza de profit pentru acest an, ducând acțiunile la cea mai mare pierdere de după pandemie. Compania aeriană se confruntă cu blocarea aeronavelor în timpul sezonului aglomerat de călătorii de vară.
Wizz Air se așteaptă acum la un venit net cuprins între 350 - 450 de milioane de euro pentru anul fiscal 2025, în scădere față de o estimare anterioară, de 500-600 de milioane de euro.
Compania a raportat o scădere cu 44% a profitului operațional din primul trimestru, de 44,6 milioane de euro, față de estimarea analiștilor de 144,3 milioane de euro.
Profitul net a scăzut cu 98%, până la doar 1,2 milioane euro.
Venitul total a crescut cu 1,8%, la 1,2 miliarde euro.
Acțiunile au scăzut cu până la 18%, cea mai mare scădere intraday din martie 2020, când Covid-19 a oprit o mare parte din flota globală.
La sfârșitul lunii iunie 2024, Wizz avea 46 de aeronave blocate din cauza problemelor la motor. Vârful așteptat, în septembrie anul viitor, va fi de 47 de legături, puțin mai mici decât cele 50 prognozate anterior.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Compania Sameday, parte din grupul eMAG, cumpără o nouă firmă în UngariaÎntârzierile livrărilor de avioane de la Airbus ar putea avea, de asemenea, un impact asupra planurilor flotei Wizz în următorii ani, cu până la 35 de avioane întârziate începând cu anul fiscal 2026.
Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an la rând, a transmis anterior BBC.
Plecările transportatorului de pe aeroporturile din Marea Britanie au avut o întârziere medie de 31 de minute și 36 de secunde față de program în 2023, potrivit analizei datelor oficiale realizate de agenția de presă PA.
CITEȘTE ȘI ANAF Brașov a vândut 35 de vagoane ale CFR Marfă. Compania are datorii de peste 2 miliarde lei la StatTurkish Airlines a înregistrat a doua cea mai proastă punctualitate, urmată de Tui.
Rezultatele, în general slabe, vin în contextul în care tarifele companiilor aeriene au crescut ca urmare a majorării costurilor combustibilului și a taxelor ecologice.
Wizz Air a declarat că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că „mai sunt încă multe de făcut”.
Analiza datelor Autorității Aviației Civile a acoperit plecările programate și charter de pe aeroporturile din Marea Britanie, efectuate de companiile aeriene care operează peste 2.500 de zboruri. Nu au fost incluse zborurile anulate.
După Wizz Air, PA a declarat că cele mai grave companii aeriene în ceea ce privește întârzierile au fost:
- Turkish Airlines, cu o întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde
- Tui, cu 28 de minute și 24 de secunde
- Air India, cu 28 de minute și 12 secunde
- și transportatorul low-cost turc Pegasus Airlines, cu 25 de minute și șase secunde.
Transportatorul irlandez Emerald Airlines a fost cea mai punctuală companie aeriană, cu o întârziere medie de doar 13 minute și șase secunde, în timp ce Virgin Atlantic a ocupat locul al doilea, cu 13 minute și 42 de secunde.
Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a declarat pentru BBC că rezultatele „nu vor fi o surpriză pentru pasagerii care au avut de îndurat întârzieri lungi pe serviciile Wizz Air”.
CITEȘTE ȘI FOTO Alpine lansează primul său hot hatch electric: 220 CP și 380 km autonomieEa a adăugat că cercetările efectuate de Which? au arătat că această companie aeriană nu a reușit să ofere servicii de calitate pentru clienți.
„În mod enervant, dar, din nou, deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în paralel cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companiile aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.
Operațiunile Wizz Air în Marea Britanie deservesc aeroporturile Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.
Numărul pasagerilor transportatorului aerian ungar – care operează în Europa, Africa de Nord, Orientul Mijlociu și în alte părți ale Asiei – a atins cifra record de 62 de milioane în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu peste o cincime față de anul precedent.
În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% de la an la an, similar cu creșterile din întregul sector aerian.
O purtătoare de cuvânt a Wizz Air a declarat: „În 2022, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare, determinate în principal de mediul extern. De atunci, am investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile, a reduce numărul de întârzieri și a oferi o experiență mai bună pentru clienți”.
Dale Keller, directorul executiv al Board of Airline Representatives din Marea Britanie, care reprezintă transportatorii, a declarat că 2023 a fost „un an extrem de dificil” pentru industrie.
El a adăugat că multe întârzieri au fost cauzate de factori care nu se află sub controlul companiilor aeriene, cum ar fi perturbarea controlului traficului aerian, inclusiv grevele din Franța și prăbușirea National Air Traffic Services din august anul trecut, care a blocat zborurile în Marea Britanie.
Punctualitatea „a continuat să se îmbunătățească exponențial” în acest an, a spus el.